اوحدی:

اشتغال و مسکن ایثارگران از اولویت‌های مهم کاری بنیاد شهید است

‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موضوعات اشتغال، مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت‌های مهم کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمامی استان‌ها است.
کد خبر: ۴۳۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ - 12January 2021

اشتغال ، مسکن و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های مهم کاری بنیاد شهید استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از بجنورد، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خراسان شمالی اظهار داشت: پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان زیبنده این نظام نیست که موضوع مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران حل نشده باشد.

اوحدی با بیان اینکه سفر به خراسان شمالی را بیست و هفتمین سفر استانی خود دانست، تصریح کرد: تامین زمین برای یک هزار و ۸۰۰ نفر از ایثاگران خراسان شمالی در قالب امضای تفاهم‌نامه انجام شده که این مسئله در طول ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ‌در خصوص موضوع شهدای سلامت نیز افزود: مسئولیت این کمیته بر عهده وزیر بهداشت است لذا از دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان تقاضا داریم پرونده‌ها را سریع تر تکمیل کرده و به کمیته ملی ارسال کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۰۰ پرونده تشکیل شده که ۶۰ نفر جزو مصادیق شهدا قرار گرفته‌اند که امیدواریم باقی مانده این پرونده سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

این ‌مسئول گفت: هیات وزیران، با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال جاری موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سایر شهرستان‌ها یک میلیارد ریال و روستاها ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

اوحدی متذکر شد: تاکنون برای ۶۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران زمین تامین شده، ضمن آن که هزینه آماده‌سازی مسکن برای جامعه ایثارگران صددرصد رایگان است.

این مسئول متذکر شد: شهدا عصاره تمام فضائل و ارزش‌های معنوی در مسیر کمال طلبی هستند لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها