اوحدی خبر داد؛

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین ۱۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران

تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای یک هزار نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان شمالی به امضا رسید.
کد خبر: ۴۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 12January 2021

انعقاد دو تفاهم نامه مهم در حوزه جامعه ایثارگران خراسان شمالیبه گزارش ‌دفاع‌پرس از بجنورد، سعید اوحدی  معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید امروز (سه‌شنبه) در ابتدای سفر خود به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار مطهر شهدای شهر بجنورد به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

اوحدی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اهداف سفر خود به خراسان شمالی اظهار داشت: برنامه سفر‌های استانی ما به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است و خوشحالیم که امروز در بیست و ششمین سفر استانی در خراسان شمالی حضور یافته‌ایم.
معاون رییس جمهور ادامه داد: با همت و همراهی دکتر شجاعی استاندار محترم خراسان شمالی زمینه امضای دو تفاهم‌نامه با ۳ موضوع تأمین زمین یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران، ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر از ایثارگران عزیز و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدای استان خراسان شمالی فراهم شد.

اوحدی گلزار‌های مطهر شهدا را قطعه‌ای از بهشت روی زمین دانست و گفت: ساماندهی چنین مکان مقدسی باید در عالی‌ترین سطح معنوی انجام شود و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید ویژه‌ای داشته‌اند؛ لذا هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های دانشگاهی به ویژه جهاد دانشگاهی صورت گرفته است تا موارد و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مسیر این کار رعایت و اجرایی شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای یک هزار نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا و جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان شمالی که در استانداری این استان برگزار شد حضور یافت.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که خداوند در انسان قرار داده کمال طلبی است و فلسفه عالم خلقت فراهم کردن بستری برای رسیدن به کمال است و در آیات متعددی به این مسئله اشاره شده است و این ویژگی در فطرت همه انسان‌ها است و ما باید نسبت به این مسیر شناخت پیدا کنیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبری از مکتب سلیمانی یاد کرده‌اند، زیرا شهید سلیمانی عصاره و چکیده ایثار، شهادت و جهاد است. روح شهدا آنقدر رشد می‌کند که جسم آنان دیگر توانایی تحمل آن را ندارد و آنجاست که علائم شهادت پیش از شهید شدن مشخص می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را امری ضروری دانست و گفت: کمال طلبی که در ذات انسان‌ها قرار دارد و عصاره و اوج این کمال طلبی شهادت است و شهدا به چنان درجه‌ای می‌رسند که نزد خداوند روزی می‌خورند.
اوحدی در خصوص تفاهم‌نامه‌های به امضا رسیده در استان‌های مختلف گفت: تاکنون با امضای این تفاهم‌نامه‌ها ۶۲ هزار مورد زمین برای مسکن ایثارگران فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم ایثار را دارای درجات مختلفی دانست و گفت: اوج ایثارگری وقتی است که انسان برای دیگران جان خود را فدا کند و بالاترین مرحله و اوج شکوفایی انسان شهادت است.

وی ادامه داد: انسان شهادت طلب و ایثارگر از هیچ چیز ترسی ندارد و هیچ قدرتی جز خداوند بر آن تأثیری ندارد و هیچ دشمنی نمی‌تواند او را متوقف کند. ما وارث شهدا و مکتب آنان هستیم و اگر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صحبت می‌کنیم به دلیل نیاز خودمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه‌های مسکن، اشتغال و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا اتفاق بسیار خوبی است و ان‌شاءالله سر منشأ خدمات بیشتری به ایثارگران معزز باشد.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز با بیان اینکه هرقدر در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران تلاش کنیم باز هم کم است افزود: عظمت و بزرگی این عزیزان با هیچ چیز قابل جبران نیست. امروز باید به سمت توانمندسازی ایثارگران حرکت کنیم تا کرامت آنان بیش از پیش حفظ شود. برای چنین هدفی نیز در استان خراسان شمالی آمادگی کامل را داریم و به منظور افزایش حس خودکفایی و عزت در ایثارگران آماده هر نوع همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر لزوم شناساندن شهدا و ایثارگران به نسل‌های جدید گفت: ما به این فرهنگ افتخار می‌کنیم و باید با ترویج آن در بین همگان تغییر نگرش ایجاد کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی و اشتغال برای یک هزار نفر از ایثارگران و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان شمالی رسید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار