رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

یورش به کنگره «یاغی‌گری و فتنه» بود

ژنرال مارک میلی با انتشار بیانیه‌ای یورش به کنگره ایالات متحده را محکوم کرد و به اعضای نیرو‌های مسلح یادآور شد که تعهد آن‌ها حمایت و دفاع از قانون اساسی و رد کردن افراطی‌گری است.
کد خبر: ۴۳۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ - 13January 2021

یورش به کنگره «یاغی‌گری و فتنه» بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از ایندیپندنت، ژنرال میلی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا در این بیانیه گفت: ما شاهد اعمالی در داخل بنای کنگره بودیم که مغایر حاکمیت قانون است. حق آزادی بیان و گردهمایی به کسی حق توسل به خشونت، فتنه و یاغی‌گری نمی‌دهد.

سران نیرو‌های مسلح آمریکا اغلب در مسائل سیاسی موضع نمی‌گیرند، و از این رو، بیانیه ژنرال میلی ظاهرا هشداری بود به کسانی که قصد دارند در جریان مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، اخلال کنند.

وی گفت: ما اعضای نیرو‌های مسلح باید نماد ارزش‌ها و آرمان‌های ملت باشیم. ما از قانون اساسی دفاع و حمایت می‌کنیم. هر عملی برای اخلال در روند اجرای قانون اساسی نه فقط مغایر با سنت‌ها، ارزش‌ها و سوگند ماست، مخالف قانون هم هست.

در این بیانیه با اشاره به تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، آمده است: بایدن، رئیس جمهوری منتخب، سوگند خواهد خورد و چهل و ششمین فرمانده کل قوای ایالات متحده آمریکا خواهد شد.»

یک گزارش روزانه اف‌بی‌آی که به دست شبکه خبری ای‌بی‌سی رسیده نشان می‌دهد که به بازپرسان گفته شده اگر کنگره تصمیم به برکناری رئیس جمهوری آمریکا بر اساس متمم بیست و پنجم بگیرد، اعتراضات مسلحانه عظیمی رخ خواهد داد.

اف‌بی‌آی همچنین اطلاعاتی دریافت کرده که افراطیان هوادار ترامپ هم خواهان «یورش» به ساختمان‌های فدرال، ایالتی و محلی و بنا‌های دادگستری شده‌اند.

در گزارش اف‌بی‌آی آمده است: تظاهرات مسلحانه در مجالس همه پنجاه ایالت آمریکا از روز شانزدهم تا بیست ژانویه برنامه‌ریزی شده، و در پایتخت آمریکا از هفدهم تا بیستم ژانویه.

سرویس ملی پارک‌های آمریکا، پس از دریافت تهدید‌های مستند در پی شورش هفته گذشته، گشت‌های تفریحی بنای یادبود واشنگتن را تا بیست و چهارم ژانویه متوقف کرده است.

این سازمان می‌گوید گروه‌هایی که در بلوای هفته پیش دست داشتند همچنان پایتخت آمریکا و تدارکات در دست انجام برای مراسم تحلیف جو بایدن را تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار