مرتضی بختیاری در مشهد عنوان کرد؛

توانمندسازی، اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب رهبری تصریح کرده‌اند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم باید در صدر ماموریت‌های کمیته امداد باشد؛ بر همین اساس کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به حوزه توانمندسازی وارد شده است.
کد خبر: ۴۳۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ - 13January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سیدمرتضی بختیاری» در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه مسکونی 1000 واحدی امام رضا (ع) برای افراد نیازمند حاشیه شهر مشهد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: اصل ۳۱ قانون اساسی تکلیفی برای احداث و ایجاد مسکن برای محرومان است.

وی افزود: اولویت اول کمیته امداد، افراد تحت پوشش است. بعضا تصور می‌کنند که کمیته امداد از محل کمک‌های صندوق صدقات نیازهای محرومین را تأمین می‌کند در صورتی که این تصور اشتباه است. رهبر معظم انقلاب رهبری تصریح کرده‌اند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم باید در صدر ماموریت‌های کمیته امداد باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به حوزه توانمندسازی وارد شده است البته این حرف به این معنا نیست که رویکرد حمایتی خود را فراموش کرده‌ایم بلکه حمایت از سالمندان و بیماران صعب‌الاعلاج تا مادامی که نیاز باشد، وظیفه کمیته امداد است.

بختیاری خاطر نشان کرد: رویکرد توانمندسازی در کمیته امداد در سه مورد تعریف می‌شود که شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی است. در بحث اشتغال، سال 98 حدود 30 درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد با حمایت سایر دستگاه‌ها ایجاد شده است. همچنین در بخش مسکن نیز قرار است با واگذاری دو هکتار از زمین‌های آستان قدس و همکاری شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و کمیته امداد یک هزار واحد مسکونی را برای نیازمندان ایجاد کنیم.

بختیاری در بخشی دیگر از سخنان خود، حاشیه شهر مشهد را پرجمعیت‌ترین حاشیه در کشور توصیف کرد و گفت: بخش زیادی از این افراد مهاجر هستند و به امید زندگی بهتر و اشتغال به اینجا آمده‌اند که ما به عنوان کمیته امداد اعلام آمادگی می‌کنیم عزیزانی که به حاشیه شهرهای بزرگ هجرت کرده‌اند اگر به روستا و مناطق خود برگردند هم مشکل اشتغال و هم‌ مسکن شان را حل می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اما بخشی از سکونت در حاشیه شهر مشهد به خاطر دلدادگی به امام رضا (ع) است و محل زندگی بخش زیادی از خانواده‌های معزز شهداست که با سایر حاشیه‌ها فرق دارد.

وی با اشاره به ستاد حاشیه شهر مشهد، تاکید کرد: ستاد حاشیه شهر که به ریاست آیت‌الله علم الهدی و کمک سپاه پاسداران کارهای بزرگی انجام داده است‌ چرا که ما مردمان شریف و ایتام بسیاری در اینجا داریم.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم به لطف خدا در سال ۱۴۰۱ این واحدهای مسکونی را افتتاح و به نیازمندان واگذار کنیم، گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد نخبگان زیادی داریم که اگر به آن‌ها رسیدگی شود و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود کارهای بزرگی انجام می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که یتیمان زیادی تحت پوشش کمیته امداد داشتیم که امروز در سنگرهای خدمت، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند، اضافه کرد: ما در حال حاضر بیش از 6 هزار نخبه تحت پوشش داریم که یتیم بودند.

بختیاری گفت: در میان یتیمان، افراد نخبه زیادی وجود دارد که اگر به آنان رسیدگی شود، کار ارزشمندی صورت می گیرد. در حال حاضر 6 هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد هستند و ما امانت‌دار آنان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها