مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی فرهنگ غنی دفاع مقدس است

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: چهل سالگی دفاع مقدس فرصت ارزشمند و مناسبی جهت بازخوانی فرهنگ غنی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۴۳۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 13January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در اختتامیه سه جشنواره بزرگ تولیدات فضای مجازی و دستاوردهای تشکل‌های مردم نهاد با عنوان «سرو سرخ»، جشنواره  سراسری «شعر بسیج» و شانزدهمین  دوره «فیلم  مقاومت» که با رعایت پروتکل بهداشتی در سالن آمقی تئاتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: در دی مناسبت‌های بزرگی را داشتیم از جمله سالگرد شهید شاخص استان شهید «حسن شاطری»، اولین سالگرد شهادت سردار «سلیمانی»، چهلمین روز شهادت «محسن  فخری‌زاده»، تدفین 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های استان و سالروز عملیات‌های بزرگ کربلای 4 و 5 که بیش از 250 جوان سمنانی در این عملیات‌ها به شهادت رسیدند.

سلامی با بیان اینکه چهل سالگی دفاع مقدس فرصت ارزشمند و مناسبی جهت بازخوانی فرهنگ غنی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده است، گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایام  مقدسی است که باید برای افراد  جامعه بخصوص نسل جوان، رشادت ها و فداکاری رزمندگان در دوران  دفاع مقدس یادآوری شود.

این مسئول ادامه داد: چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی برای کسانی است که دغدغه دفاع مقدس را دارند و با برنامه‌ریزی می‌توانیم این فرهنگ را که شامل صبر و استقامت، بصیرت و آگاهی، روحیه جهادی و ازخودگذشتگی است را به جامعه منتقل کنیم.

وی در خصوص برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس در استان سمنان افزود: در چهل سالگی دفاع مقدس بیش از 3 هزار  برنامه برای بزرگداشت این ایام پیش‌بینی شده بود که برخی انجام و برخی در ایام دهه فجر برنامه ریزی و اجرا خواهد شد که سهم هنرمندان در بخش های گوناگون هنری این ایام  بسیار چشمگیر بود.

سلامی با بیان اینکه فضای مجازی به عرصه هنر نمایی انسان های متعهد و دلسوزی و انقلابی تبدیل شده است، ادامه داد: بیش از یک هزار فعالیت تولیدی در حوزه فضای مجازی ویژه شهدای گمنام، تولید 153 اینفو گرافیک از شهدا به سه زبان  فارسی، عربی و انگلیسی از آثار هنرمندان  استان در  ایام چهل سالگی دفاع مقدس بوده است.

این مسئول یادآور شد: جشنواره تولیدات فضای مجازی « سرو سرخ» در دو بخش  دانش آموزی و تشکل های مرد نهاد در ۹ موضوع و محور چون چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نقش استان سمنان در عملیات مرصاد، فرهنگ ایثار و شهادت، جوانان و دفاع مقدس، جهش تولید و کارآفرینی، حمایت از کالای ایرانی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سلامت اجتماعی (هم‌زیستی با کرونا) و موضوع ویژه سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در تمام قالب‌های ویدئویی مانند فیلم کوتاه، مستند گزارشی، استندآپ ،نماهنگ، فتوکلیپ‌، موشن گرافیک، انیمیشن، دابسمش، دوبله، پادکست و نمایش رادیویی، پوستر، عکس نوشت،کاریکاتور ،اینفوگرافیک برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی گفت: سرو سرخ جشنواره بزرگی است که از ابتدای سال با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 2 هزار و 600  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 2 هزار اثر مربوط به نسل پنجم انقلاب دانش آموزان و 600 اثر مربوط به تشکل‌های مردم نهاد سطح استان است که پس از داوری آثار رسیده 30 اثر برگزیده و 7 اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.

سلامی به آثار رسیده به دو جشنواره دیگر اشاره کرد و یادآور شد: در شانزدهمین دوره جشنواره «فیلم مقاومت» آثار زیادی در 5 بخش به جشنواره ارسال شد که از این میان 6 اثر برگزیده استانی و یک اثر برگزیده ملی شناخته شد و در جشنواره سراسری «شعر بسیج» 153 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 15 اثر منتخب و یک اثر ملی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها