‌پیکر مطهر شهید ‌نوروزی پس از ۳۰ سال در خانقین تفحص شد ‌

در آستانه شهادت بانوی بی‌نشان، پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی پس از ۳۰ سال در خانقین تفحص شد.
کد خبر: ۴۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ - 14January 2021

‌پیکر مطهر شهید ‌نوروزی پس از ۳۰ سال در خانقین تفحص شد ‌

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر «شهید جعفر نوروزی» از شهدای دوران جنگ تحمیلی و هشت ال دفاع مقدس در منطقه خانقین تفحض و کشف شد.

جعفر نوروزی متولد چهارم خدادماه سال ۴۷ بود، وی دیپلم اقتصاد را از دبیرستان امام علی (ع) به خاطر مصلحت کشور ناتمام رها کرد، هرچند به عربی و انگلیسی تسلط داشت و نیز تحصیلات ابتدایی حوزوی را گذراند با این حال در دوران جوانی با شخصیت امام راحل بیشتر آشنا شد و برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داوطلب شد.

جعفر نوروزی که در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بسیاری شرکت داشت، در عملیات کربلای ۲ دچار مجروحیت شد، در کربلای پنج با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی دربیمارستان‌های اهواز و شیراز و تهران بهبود یافت و بعد از بهبودی خانواده متوجه ماجرا می‌شود، این درحالیست که این شهید والامقام در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شرکت کرد و به اسارت گرفته شد که توانست پس از تحمل شکنجه‌های فراوان ازحلقه اسارت فرار کند.

شهید نوروزی درسال ۶۷ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج ۲ فرزند یکی دختر و یکی پسر بود، وی در اسفند ماه سال ۱۳۶۹ راهی عملیات نیمه شعبان با هدف درگیری با منافقان کوردل شد.

عملیات نیمه شعبان در کشور عراق در استان دیاله و در شهر خانقین انجام شد، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان مرکزی و جمعی از مسئولین استان با حضور در منزل شهید جعفر نوروزی در اراک همسر و فرزندان این شهید والامقام را از چشم انتظاری در آوردند.

این درحالی است که پدر و مادر این شهید والامقام دعوت حق را سال‌های گذشته لبیک گفتند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها