اقتدار و عظمت نیروی دریایی ارتش در خرمشهر به نمایش درآمد/

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر: جنگ تلخ است اما فرهنگ عاشورا برای دشمنان فواره ای از خون پدید می آورد

حماسه آفرینی ها ، سلح شوری ها و توانمندی های گذشته و امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در غرفه های مختلفی اعم از نظامی، تجهیزاتی، تسلیحاتی، آموزشی و راهبردی در معرض دید عموم قرار گرفت.
کد خبر: ۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ - 24March 2015

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر: جنگ تلخ است اما فرهنگ عاشورا برای دشمنان فواره ای از خون پدید می آورد

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاعی و امنیتی دفاع پرس، به مناظق عملیاتی جنوب وسایل ابتداتی ارتش برای حفظ و صیانت از تمامیت ارضی کشور در عرصه ایجاد امنیت در دریاها، اقیانوسها و همچنین پشتیبانی کشتیهای تجاری و نفتی را در قالب نمایشگاهی وسیع و جامع عرضه شد.

مردم علاقه مند که از شهرهای دور و نزدیک برای بازدید آمده بودند علی رغم مشاهده ی ادوات قدیمی دوران جنگ که دریا دلان و سپید جامگان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی نقشه های شوم دشمن را نقش برآب کرد، دستاوردهای نوین و موفقیت آمیز این نیرو به نظاره نشستند.

اقداماتی که در شرایط تحریم و تهدید دشمن به فرصت تبدیل شده و طراحان، دانشمندان، و تئوریسین های نظامی ما توفیقات و دستاوردهایی همچون ناوچه ی راکد انداز دماوند را خلق کردند و جهان را به حیرت آوردند.

متولیان این نمایشگاه ابتکار و نوآوری های جدیدی را در عرصه ی تبلیغ و فرهنگ سازی تاکتیک های نظامی به منصه ی ظهور رساندند؛ جایی که کارشناسانی با طرح سئوال و جواب جوانان را با تاکتیک ها و شاخصه های هجوم، تفنگدار، تکاور، مین دریایی، قابلیت های اهداف کاذب، هواناو و ناوچه را آشنا کردند.

پایگاه دریایی خرمشهر با شعار "سرباز ولایت هستیم نه سربار ولایت" در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بر اشاعه ی فرهنگ ایثار و شهادت خاصه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی اهتمام میورزند.

شهدای گمنامی را در ورودیه نمایشگاه دیدم که ناخدا نادر حمودی فرمانده نیروی دریایی استان خوزستان  و مسئول این نمایشگاه به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام میکردند.

نخستین غرفه ی این نمایشگاه مقاومت 34 روزه ی تکاوران شهرستان خرمشهر را در عرصه ی دفاع همه جانبه به تصویر کشیده است.

یکی از شاخصه های متمایز نمایشگاه دریایی برنامه نرم افزاری لایر است که بازدید کنندگان میتوانند با نصب آنها بر روی گوشی تلفن همراه و تبلت خود عکس های چاپ شده بر روی بنرها اسکن و فیلم واقعی آنها را مشاهده کنند.

در واقع  طراحان هدف واقعیت افزایی را  در این نرم افزار پیگیری میکنند.

البته بازدید کنندگان میتوانند علی رغم این نمایشگاه در مابقی نقاط نیز از آن بهره برداری لازم را ببرند.

ناخدا یکم "نادر حمودی" به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه سعی کردیم نحوه ی شکل گیری، راهبردها و تاکتیک ها و ناکارآمدی دشمن را در تقابل با رزمندگان ما که با دست خالی جلوی آنها ایستادگی بلامنازعی داشتند را آموزش دهیم.

چرا که باید مردم ما بدانند سلحشوران ایران در کرانه های سواحل تفتیده ی جنوب خوزستان ماموریت خودشان را به نحو احسن انجام دادند به گونه ای که شجاعانه و جسورانه کشور متخاصم را در گلوگاه محاصره ی دریایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش در نمایشگاه دریایی امسال مراکز آموزشی نوین نیروی دریایی ارتش، دانشگاه علوم دریایی، فرماندهی مهمات، آماد و پشتیبانی، منطقه ی یکم و دوم دریایی و عقیدتی سیاسی با ارائه ی آثار و دستاوردهای خودشان پذیرای زائرین سرزمین های نور و به طور ویژه علاقمندان و مردم غیور خرمشهر است.

غرفه ای در حاشیه ی این نمایشگاه توسط مسئولان فرهنگی پایگاه دریایی خرمشهر برپا شده که شرح واقعه وصیت نامه و بگونه ای شهدای دریایی جنگ تحمیلی که با سلحشوریها یخودشان به تاریخ پیوستند و در دریای نیلگون خلیج فارس آرمیدند را معرفی کنند؛ همتی ها، انشایی ها، شهید صفری اولین شهید نیروی دریایی و شهید مسعود عسکری زاده از جمله دلیرمردانی بودند که در تقابل با ارتش بعث عراق که از حمایت دولت مردان شرقی و غربی بهره می بردند، ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند ذره ای از خاک این کیان به دست مستکبران بیافتد.

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر نشان کرد: آرزو دارم هیچگاه جنگی اتفاق نیافتد اما همگان بدانند همچون فواره های گلزار شهدا که سرخ رنگ میباشند در میدان اصلی خرمشهر رزمندگان ما با خون خود این فواره ها را به رنگ سرخ درآوردند؛ امروز هم با اتکا به فرهنگ عاشورایی ما راه شهدا را ادامه میدهیم و پشت ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا جهاد گونه و شهادت محور هستیم.

وی در خاتمه افزود باید نیروهای مسلح قهرمان ما این پیام را به جامعه منعکس کنند که همه در میدان مقاومت و ایثار فارغ از هرگونه قشرو لباسی برای اعتلا و عزت آفرینی، سلحشوری و حماسه آفرینی کردند و هرگونه شاعبه ای که نظامیان میان هم رقابتی در این حماسه ی عظیم داشتند از سوی دشمنان ایجاد شده که نباید بدان توجه کرد.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها