مقام عراقی:

اردوغان طمع‌ورزی‌های توسعه‌طلبانه به عراق دارد

یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که رئیس جمهوری ترکیه طمع‌ورزی‌های توسعه طلبانه در عراق دارد و آنچه اکنون رخ می‌دهد پیام‌های واضحی برای اعمال سیاست‌های آن است.
کد خبر: ۴۳۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ - 17January 2021

مقام عراقی: اردوغان طمع‌ورزی‌های توسعه طلبانه در کشور ما داردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری المعلومه، ایوب الربیعی، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار داشت که رژیم صدام توافقنامه‌ای را با ترکیه در حدود نیم قرن پیش منعقد کرد که به نیرو‌های آنکارا فرصت نفوذ در کشور عراق برای مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را فراهم کرد.

الربیعی گفت: رویکرد میدانی پس از آن متحول شد و حال آنکارا پایگاه‌های نظامی دارد و عملیات بمباران هوایی را به بهانه‌های متعدد انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: عملیات نفوذی که هر از گاهی از سوی آنکارا رخ می‌دهد، پیام‌های واضحی برای سوء استفاده از وضعیت داخلی عراق جهت اعمال سیاست‌های آن است.

الربیعی حضور ترکیه اعم از پایگاه‌ها و نیرو‌های این کشور را نقض حاکمیت عراق دانست و گفت: هرگونه تلاش برای نفوذ و تصرف اراضی بیشتر آسان نخواهد بود و عراق کشور ضعیفی نیست.

وی بر لزوم اتخاذ رویکرد جدی نسبت به این نقض‌ها از طریق ارائه این پرونده به سازمان ملل، اتحادیه عرب و همه نهاد‌های بین‌المللی تاکید کرد.

الربیعی گفت: ترکیه کشور همسایه است که نباید از اوضاع استثنایی عراق برای اعمال سیاست‌های خود سوء‌استفاده کند و باید به ثبات آن و عدم نقض حاکمیت کشور عراق اهتمام ورزد چرا که هر اقدامی برخلاف آن به بیشتر شدن مشکلات می‌انجامد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار