اتحادیه اروپا:

رژیم صهیونیستی برگزاری انتخابات در فلسطین را تسهیل کند

کمیسیون اروپا از تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعیین تاریخ انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی استقبال کرد.
کد خبر: ۴۳۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 17January 2021

اتحادیه اروپا: اسرائیل برگزاری انتخابات در فلسطین را تسهیل کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه واکنش‌های مثبت بین‌المللی به تعیین تاریخ برگزاری انتخابات جدید در فلسطین بعد از ۱۴ سال، تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری این انتخابات با استقبال کمیسیون اروپا مواجه شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، «پیتر استانو» یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در صفحه توییتری خود به اعلام تصمیم محمود عباس برای برگزاری اولین انتخابات در فلسطین واکنش نشان داد.

وی نوشت: «فلسطین از مصوبه قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی استقبال می‌کند. نهاد‌های منتخب و دموکراتیک موضوعی کلیدی برای تعیین حق سرنوشت و ایجاد دولت هستند. اتحادیه اروپا آماده حمایت از (برگزاری) این فرایند انتخاباتی است».

به گفته سخنگوی کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا از تصمیم محمود عباس برای تعیین تاریخ برگزاری این انتخابات استقبال می‌کند.

استانو ادامه داد: «اتحادیه اروپا طی سال‌های گذشته همواره از کار کمیسیون مرکزی انتخابات حمایت و به آن کمک مالی کرد تا زمینه برای برگزاری انتخابات‌های آزاد، منصفانه و فراگیر برای همه فلسطینیان فراهم شود».

وی افزود: «اتحادیه اروپا آمادگی دارد با بازیگران مربوطه برای حمایت از فرایند انتخابات تعامل کند. اتحادیه اروپا همچنین از مقام‌های اسرائیلی می‌خواهد برگزاری این انتخابات‌ها در سراسر اراضی فلسطین را تسهیل کند».

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد.

بر این اساس، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

در صورت برگزاری انتخابات سه‌گانه مذکور در موعد اعلام شده، این انتخابات برای اولین بار بعد از بیش از یک دهه برگزار خواهد شد.

آخرین باری که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها