فرمانده ناجا در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس ذخیره‌ای بزرگ برای کشور است/ در دفاع مقدس برای مقابله با تهدیدات آبدیده شدیم

سردار اشتری دفاع مقدس را ذخیره‌ای بزرگ برای کشور دانست و گفت: ما در دفاع مقدس آبدیده شدیم و اگر تجربه آن دوران را نداشتیم، نمی‌توانستیم با فتنه‌های زمانه مقابله کنیم.
کد خبر: ۴۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ - 18January 2021

دفاع مقدس ذخیره‌ای بزرگ برای کشور است/ در دفاع مقدس برای مقابله با تهدیدات آبدیده شدیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (دوشنبه) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص «دفاع مقدس» اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و حکیمانه است و ما اگر تدابیر و منویات معظم‌له را با یک برنامه‌ریزی منظم دنبال کنیم، دستاورد‌های زیادی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ابعاد و اثرات دفاع مقدس، داخلی و خارجی است، افزود: دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای کشور است. ما در جنگ تحمیلی در ظاهر امر متحمل خسارت‌هایی شدیم، اما حضرت امام (ره) فرمودند که جنگ از نعمت‌های الهی است.

فرمانده ناجا در تبیین فرمایش امام خمینی (ره) گفت: ما در دفاع مقدس آبدیده و آماده شدیم و اگر تجربه دفاع مقدس را نداشتیم، نمی‌توانستیم با فتنه‌های این دوران مقابله کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز آمریکا، اسرائیل و انگلیس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اقداماتی علیه ما انجام می‌دهند، اما ما با روحیه جهادی برگرفته از دفاع مقدس در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با روحیه جهادی رشد و پیشرفت کردیم و اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف صورت گرفته است، عنوان کرد: امروز با روحیه جهادی در حوزه‌های پزشکی، دفاعی و هسته‌ای سربلند شده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: جوانان ما امروز با تأسی از شهیدان سلیمانی، خرازی، همت و دیگر شهدا در مسیر مقاومت قدم می‌گذارند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک چشمه خروشان و ذخیره بزرگ است که هرچه از آن برداشت کنیم، نه‌تنها کم‌نمی‌شود، بلکه ابعاد دیگری از آن نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچقدر به دفاع مقدس و ارزش‌های دفاع مقدس در ابعاد مختلف بپردازیم، کشورمان را بیمه کرده‌ایم، افزود: امروز دشمنان در حوزه‌های مختلف به افکار جوانان ما هجوم آورده‌اند و اگر بخواهیم در برابر این همه هجمه، مقابله کنیم، باید به دفاع مقدس تکیه کنیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: امروز باید همه نیروها و مسئولان اعم از وزرا، ائمه جمعه و معلمان در کنار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار بگیرند و فرهنگ دفاع مقدس را بین جوانان گسترش دهند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه رمز پیروی حاج قاسم در مقابله با کفار و تکفیری‌ها «اخلاص» بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از «مکتب حاج قاسم» سخن گفته‌اند؛ امروز مکتب حاج قاسم در اخلاص، ولایتمداری و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم می‌تواند مشکلات کشورمان را برطرف کند، افزود: اگر در راه و مسیر دفاع مقدس قدم برداریم، قطعاً پیروز خواهیم شد.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورمان حدود ۱۱ ماه درگیر کرونا بوده است، بیان کرد: نقش نیرو‌های مسلح در این زمان کم‌نظیر بوده است و امروز کادر درمانی به‌خصوص کادر درمانی نیرو‌های مسلح کاری جهادی در مقابله با کرونا انجام می‌دهند.

سردار اشتری درباره اقدامات پلیس در حوزه مقابله با کرونا اظهار داشت: برخورد با محتکران، اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اجرای محدویت‌های ترافیکی و نطارت بر اصناف از جمله اقدامات پلیس بوده است.

وی ادامه داد: در فضای مجازی سه هزار کانال که در حوزه کرونا اقدام به آلوده کردن فضای کشور می‌کردند، شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد شد.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به نقش نیروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس گفت: از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع می‌خواهم که در موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مکانی برای نشان دادن نقش ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظر بگیرند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در دفاع مقدس هشت هزار شهید و پس از آن برای مقابله با اشرار پنج هزار شهید تقدیم نظام کرده است که باید نقش آن‌ها پررنگ شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها