صحبت‌های شهید ۱۷ ساله تخریبچی چند ساعت پیش از شهادت

شهید سید مهدی اعتصامی تخریبچی ۱۷ ساله لشکر ۱۰ سیدالشهدا چند ساعت پیش از شهادت صحبتی با فرمانده خود دارد که به یادگار مانده است.
کد خبر: ۴۳۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ - 20January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، ۱۷ ساله بود که به جبهه رفت، تازه درسش تمام شده بود و لحظه‌ای خیال رفتن به جنگ رهایش نمی‌کرد. از بچگی اوقات فراغت و بیشتر وقتش را در بسیج سپری می‌کرد، اما این علاقه باعث نشد از درس و مدرسه بماند، اتفاقا از دانش آموزان بااستعداد و مذهبی مدرسه بود.

«سید مهدی اعتصامی» سال ۱۳۴۸ در کرج متولد شد و به تحصیل پرداخت. وقتی به جبهه رفت مسوول تبلیغات یکی از گروهان‌های لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) شد. خودش درباره حضور در جبهه اینطور نوشته بود «گویی دربالای آسمان‌ها پرواز می‌کنم» پس از چندین بار اعزام او که حالا درس طلبگی می‌خواند به گردان حضرت علی اصغر (ع) مامور شد تا در کنار دیگر تخربیچیان در جبهه حضور داشته باشد.

صحبت‌های شهید ۱۷ ساله تخریبچی چند ساعت پیش از شهادت

در ادامه صورت منتشر نشده‌ای از گفت‌وگوی سردار ناصر اربابیان، فرمانده تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با سید مهدی اعتصامی را می‎شنوید که ساعتی قبل از شهادت او گرفته شده است.

شهید اعتصامی در اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه عمومی فکه و با آتش تیربار دشمن هنگام بازگشایی معبر در میدان مین به شهادت رسید، پس از شهادت بدنش چند روزی مهمان خاک فکه بود تا اینکه به کرج منتقل و در صحن امامزاده محمد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها