معرفی کتاب؛

«سرو قامتان نام‌آور»

کتاب «سرو قامتان نام‌آور» به معرفی فرماندهان پاسدار و بسیجی استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس می‌پردازد که توسط «علی کیخا» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۳۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 28January 2021

«سرو قامتان نام‌آور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «سرو قامتان نام‌آور» به معرفی فرماندهان پاسدار و بسیجی استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس می‌پردازد که توسط «علی کیخا» به نگارش درآمده است.

این کتاب در دو بخش تنظیم شده که فصل اول شامل فرماندهان پاسدار استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس، فرماندهی لشکر تا گردان، فرماندهی گروهان دسته و رده‌های پشتیبانی خدمات رزم  است و فصل دوم فرماندهان بسیجی استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس، فرماندهان گردان تا گروهان، فرماندهان دسته و مسئولان رده های پشتیبانی خدمات رزم است.

در بخشی این کتاب می‌خوانیم:

غلامرضا باغبانی در سال ۱۳۳۹ در زابل به دنیا آمد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه زابل در آمد.نامبرده از ایثارگران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و از اولین پاسداران سپاه زابل بود و تا زمان بازنشستگی مسئولیت‌های فرمانده گردان روح الله در تیپ ۲۱ امام رضا (ع) مشهد در عملیات بیت المقدس، جانشین گردان در عملیات رمضان در تیپ ثارالله، فرمانده گردان در خط پدافندی پاسگاه زید، مسئول طرح و عملیات یکی از تیپ‌های لشکر، فرمانده گردان عملیات والفجر مقدماتی و یک، دستیار جانشین عملیاتی لشکر در عملیات والفجر ۸ ، فرمانده گردان ۴۰۹ در عملیات کربلای ۴ و ۵ و پس از قطعنامه ۵۹۸، مسئول عملیات سپاه زابل، جانشین و فرمانده سپاه زابل، فرمانده سپاه خاش، جانشین سپاه منطقه مقاومت استان و فرماندهی قرارگاه انصار را برعهده داشته و درجه سرتیپ دومی به وی اعطا گردیده است. هم اکنون با مدرک تحصیلی دکترا مدرس دانشگاه و مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار