داور جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر»:

هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس انسان‎های فداکاری هستند

سیدمحمد جواد کبودراهنگی گفت: هنرمندان فعال در عرصه تئاتر دفاع مقدس انسانهای از خود گذشته‌ای هستند، چراکه این آثار تماشاگر عمومی نداشته و سرگرم کننده نیست.
کد خبر: ۴۳۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 20January 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، «سیدمحمد جواد کبودرآهنگی»، کارگردان تئاتر و داور جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر»  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تئاتر حدود یک سال به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است و بعد از گذشت این زمان جشنواره تئاتر به صورت مجازی برگزار می شود، در حالی که ماهیت اصلی تئاتر اجرای زنده  آن است.

کبودراهنگی با بیان اینکه هنرمندان عرصه تئاتر دفاع مقدس انسانهای از خودگذشته‌ای هستند، چراکه این آثار تماشاگر عمومی نداشته و سرگرم کننده نیست. اظهار داشت: تصویربرداری از تئاتر و نمایش دادن آن در فضای مجازی و شرکت در جشنواره مجازی را نمی توان تئاتر اطلاق کرد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: از گروه های تئاتر نیروهای مسلح نباید انتظار زیادی داشت چراکه حرفه این افراد تئاتر نیست، با این وجود به سادگی و صداقت تئاتر را اجرا، ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی در خصوص داوری آثار گفت: آثار ارسالی بازبینی و با یکدیگر مقایسه و در نهایت یک کار صحنه ای و یک کار خیابانی انتخاب شد که فردا در آیین اختتامیه جشنواره آثار منتخب معرفی، برگزیدگان تجلیل و به جشنواره ملی معرفی می شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار