برشی از کتاب/

حامیان رسانه‌ای صدام از تل‌آویو تا لندن

در طول جنگ تحمیلی تمام قدرت‌های جهان علیه ایران اسلامی متحد شدند و از هر ابزاری برای محدودیت ایران استفاده می‌کردند، یکی از این ابزارها استفاده از تبلیغات رسانه‌ای بود که از تل‌آویو تا لندن و دیگر کشورها به کمک عراق آمدند تا به خیال خام خود ایران را زمین‌گیر کنند.
کد خبر: ۴۳۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴ - 22January 2021

حامیان رسانه‌ای صدام از تل‌آویو تا لندنبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بعد از پیروزی‌های پیاپی رزمندگان ایران و اثبات قدرت نظامی ایران در جنگ تحمیلی روزنامه‌های غربی بخصوص رژیم صهیونیستی با پروپاگاندای رسانه‌ای خود سعی در ضعیف نشان دادن قدرت نظامی ایران اسلامی داشتند تا از این طریق جبهه مقابل ایران را قوی نشان دهند.

در کتاب «نبرد بزرگ زمستانی در جبهه شمالی» که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است به تلاش ناکام رسانه‌های صهیونیستی به منظور ناتوان جلوه دادن ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس 2 اشاره شده است که در ادامه می‌خوانید؛

هیاهویی برای قدرت‌نمایی

«رسانه‌های خارجی امروز 3 بهمن 1366 به درج گزارش و تحلیل درباره عملیات بیت‌المقدس 2 مبادرت ورزیدند روزنامه هاآرتص چاپ تل‌آویو‌‌، در اظهار نظر نسبت به اهمیت عملیات مذکور نوشت: تهاجم ایران در جبهه شمالی، پیامد ناچیزی داشت که پس از چند روز متوقف شد و کارشناسان نظامی گفتند که این تهاجم گسترده و سرنوشت‌سازی نبوده که ایرانیان از مدت‌ها پیش وعده آن را می‌دادند.

این کارشناسان افزودند: احتمال دارد از آنجا که سران حکومت اسلامی متقاعد گردیده‌اند که قادر دست زدن به یک تهاجم بزرگ و نهایی نیستند، دوباره به شیوه حملات محدود بازگشته‌اند.

به عقیده آلفاسو ایترز نویسنده این مقاله دو علت عمده باعث شده که ایران اقدامات آینده خود را با احتیاط زیاد طرح‌ریزی کند، یکی وجود ناوگان نظامی پر قدرت ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو و نگرانی آیت‌الله خمینی از اینکه اگر هجوم سرنوشت ساز را علیه صدام حسین در عراق آغاز کند ممکن است مورد حمله آمریکا قرار گیرد و علت دیگر اعتماد به نفس فزاینده رژیم عراق است که اطمینان دارد می‌تواند تهاجم آینده ایران را به خوبی دفع کند.

مجله انگلیسی میدل ایست اکونومیک دایجست نیز به نقل از تحلیل‌گران نظامی نوشت: حمله‌های اخیر ایران در شمال عراق گرچه منجر به عقب راندن حط دفاعی عراق شده است؛ اما تاثیرات استراتژیکی کمی دارد. مید چاپ لندن در آخرین شماره خود علاوه بر درج این نظر می‌افزاید: دیپلمات‌های خارجی مقیم بغداد معتقدند ایران حمله بزرگ خود به بصره را به تعویق انداخته و به نظر می‌رسد به انجام یک سری عملیات و حملات محدود متمایل شده است.

این مجله اقتصادی به نقل از رویتر می‌نویسد: یک وابسته نظامی آسیایی در بغداد می‌گوید ایرانی‌ها تصویر روشنی از حمله به بصره ندارند و همچنین تاکنون به تهیه تدارکات لازم به‌منظور انجام این حمله موفق نشده‌اند.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار