رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بازاریان، دیده‌بانان جنگ اقتصادی هستند

میثم مظفر گفت: بازاریان، دیده‌بانان جنگ اقتصادی هستند و با گرای آن‌ها، امکان تقویت خطوط دفاعی و پاسخ به هجمه دشمنان وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۴۳۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ - 21January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «میثم مظفر» رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختتامیه نشست هم‌اندیشی دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف کشور با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مفاد اقتصادی پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: امروز دیگر هیچ‌کس منکر این موضوع نیست که ملت ما در یک جنگ اقتصادی همه‌ جانبه قرار دارد که این تقابل هم مانند دفاع مقدس، ماهیت تحمیلی دارد.

وی افزود: الگوی دفاع مقدس برای همه اعصار قابلیت اجرا دارد و اگر مشارکت یکپارچه مردم در دفاع مقدس از حمایت مالی کلان یک بازاری گرفته تا حمایت خرد یک پیرزن روستایی با اهدای چند تخم‌مرغ محلی، باعث تقویت جبهه‌های خط مقدم می‌شد، امروز نیز باید همه مردم و بالأخص بازاریان، فعالان اقتصادی و اصناف به این جنگ اقتصادی ورود کنند و از هیچ کوششی برای تقویت تولیدکنندگان که رزمندگان خط مقدم این نبرد هستند، دریغ نداشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دعوت از اساتید اقتصاد دانشگاه برای کمک به تدوین پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی گرچه باید الزاماً محتوای علمی داشته باشند اما التزام مفاد قانون به ضریب‌های اجرایی و پرهیز از رؤیابافی، تنها با مشارکت بازاریان میسر خواهد بود لذا می‌توان گفت که بازاریان، دیده‌بانان جنگ اقتصادی هستند و با گرای آن‌ها، امکان تقویت خطوط دفاعی و پاسخ به هجمه دشمنان وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: نشست‌های هم‌اندیشی هیئت‌های اندیشه‌ورز، جمعی از نخبگان اقتصادی و ریش‌سفیدان بازار را گرد هم می‌آورد و فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا از همگرایی علم و تجربه، نقشه راه مناسبی برای ایجاد توسعه اقتصادی در کشور ترسیم شود.

دشمنان اسلام در اوج ذلت هستند

در ادامه این مراسم، «اسدالله بادامچیان» رئیس هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور بیانیه گام دوم را اساسنامه انقلاب در ۴۰ سال دوم خواند و تصریح کرد: نخستین گام برای تحقق این بیانیه، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است که انتخاب یک چهره جوان و انقلابی به فضل پروردگار و با بصیرت مردم، راه را برای اجرای اساسنامه انقلاب در ۴۰ سال دوم هموار خواهد نمود.

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام امروز در اوج مذلت و خواری گرفتار هستند و شاهد هستیم که آمریکای مدعی ابرقدرتی در عالم، چطور در خیابان‌های خود با اغتشاشگران سازمان‌یافته‌ای روبرو شده که خیابان‌های واشنگتن را تبدیل به کارزار نبرد مسلحانه کرده و تصاویر جنگ شهری در دمشق، رقه و حلب را با تصاویر پایتخت آمریکا متناظر ساخته‌اند.

در انتهای این مراسم، ضمن تجلیل از چند تولیدکننده نمونه کالاهای داخل، بر لزوم هدفمندسازی خدمت‌رسانی بسیجیان در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی تأکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار