نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تقوای سیاسی به معنای تلاش در مسیر مطالبات دین است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تقوای سیاسی به معنای تلاش در مسیر مطالبات دین است، در مسیر آرمان‌های اسلامی مجاهدت کنیم، عدالت اجتماعی، حمایت از محرومین و مظلومین مطالبات دین اسلام است، تقوای الهی اگر در وجود انسان رسوخ کند تقوای سیاسی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۴۳۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ - 22January 2021

تقوای سیاسی به معنای تلاش در مسیر مطالبات دین است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهرستان با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا در فرهنگ و دین اسلام هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه کارکرد فردی تقوا، واجباتی است که ما انجام می‌دهیم و محرماتی که از آن پرهیز می‌کنیم، است، عنوان کرد: تقوای فردی اگر با آداب و شرایطش به جا آورده شود، خود به خود تقوای اجتماعی را هم در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر تقوای فردی در وجود انسان رسوخ کند و ریشه بزند، خود به خود تقوای اجتماعی را هم در پی دارد، افزود: این تقوای اجتماعی هم دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

حجت الاسلام شاهرخی، عنوان کرد: تقوای سیاسی به معنای تلاش در مسیر مطالبات دین است، در مسیر آرمان‌های اسلامی مجاهدت کنیم، عدالت اجتماعی، حمایت از محرومین و مظلوم مطالبات دین اسلام است، تقوای الهی اگر در وجود انسان رسوخ کند تقوای سیاسی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید که خدا را بپرستید و از طاغوت‌ها دوری کنید، گفت: این امر اشاره به بعد اجتماعی و سیاسی تقوا است، کسی که از حاکمیت مفسدین سیاسی، ویژه خواران و… پیشگیری می‌کند و همچنین تلاش در جهت حاکمیت معروف می‌کند تا فضیلت و ارزش‌ها حاکم شود، جز متقین و پرهیزکاران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشت بهمن، وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: حضرت ام البنین (س) وقتی وارد خانه امام علی (ع) شد، به خاطر اینکه فرزندان حضرت فاطمه (س) به یاد مادر خود نیفتند و آزار نبینند اعلام کردند که به من فاطمه نگویید.

حجت الاسلام شاهرخی، بیان داشت: ایشان از خانواده‌ای شجاع و ریشه دار بودند، ادیب و شاعر بود، آنقدر از فضیلت‌ها برخوردار بود که توفیق همسری امام علی (ع) را پیدا کرد، ایشان محب اهل بیت (ع) بود، فرزندان حضرت فاطمه (س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت، محبتی خالصانه به اهل بیت داشت و خود را وقف دوستی و محبت اهل بیت کرد.

وی ادامه داد: همچنین ایشان ولایت مدار بود، پرورش دهنده پرچم دار کربلا بودند که تاریخ همتایی برای وفاداری و رشادت این سردار رشید سپاه امام حسین (ع) ندیده و نخواهد دید، ایشان الگویی برای همه مادران و همسران فهمیم، به خصوص مادران و همسران شهیدان هستند، به دلیل این اوصاف تکریم ایشان برای همه ما امری ضروری محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: مادران و همسران شهدا با پیروی از ایشان، از شروع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم از میهن اسلامی دفاع کردند و فرزندان خود را راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت کردند، تکریم از مادران و همسران شهدا امری لازم و ضروری است، بانوان ایران اسلامی و کشورهای اسلامی که در محور مقاومت هستند نشان دادند که در روزهای سخت و دشوار با حفظ عطوفت و مهربانی، راه حضرت ام البنین (س) و زینب کبری (س) را انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، تاکید کرد: در راین راستا در روز هشتم بهمن سازمان‌ها، ادارات دولتی و مردمی این تجلیل و تکریم را از مادران و همسران شهدا و جانبازان به عمل آورند، صدا و سیما زمینه سازی را فراهم کند، با هر برنامه ریزی دقیق عموم مردم، مساجد محلات، سازمان‌ها، مؤسسات فرهنگی، شهرداری‌ها و…، کار تجلیل، تکریم و تمجید را از همسران و مادران شهدا و جانبازان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سفری که معاون رئیس جمهور به استان داشتند یک تفاهم نامه منعقد شد که سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و دو هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده شهدا و جانبازان احداث شود، گفت: تکریم و تجلیل این است که این تفاهم نامه اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، این تفاهم نامه فعلاً روی کاغذ است و اجرایی نشده است، ادامه داد: از رسانه‌ها درخواست می‌کنم این قسمت از خطبه نماز جمعه را انعکاس بدهند، پیگیری‌ها در این زمینه فعلاً روی کاغذ است، مدیران که در درون سازمان خود شهدا و خانواده‌های شهدا دارند باید پای کار بیایند تا این کار مهم و اصلی انجام بگیرد.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رزمایش سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: این رزمایش، اهداف و اقداماتی که در آن صورت گرفت، نشانه این بوده که قلب سرزمین اشغالی در تیر رس فرزندان نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دشمنان از سر جهالت نظر سویی که جمهوری اسلامی داشته باشند دهها موشک بر سر آنها خالی خواهد شد، تصریح کرد: رؤسای جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری با کارنامه با سیاه و مملو از جرم و جنایت به تاریخ پیوسته اند و آنچه سر افراز باقی ماند مقاومت اسلامی، نام شهدا، راه امام راحل و پیروی رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان لرستان با معاون رئیس جمهور، گفت: در این دیدار تمام مطالبات مردم به صورت مکتوب ارائه شد، بر تخصیص آب به عنوان یک امر اساسی و ضروری برای لرستان تاکید شد، بی معنا است در استانی که دو بار دچار سیلاب شده، از خروجی آب ۱۱ میلیارد متر مکعبی، هشت میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است، ولی زمین‌های آبی این استان ۲۳ درصد و متوسط کشوری در این زمینه ۴۶ درصد باشد.

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: ایشان قول دادند که کارها را دنبال خواهند کرد، در حوزه‌های انتخابیه مختلف نکاتی مطرح شد، اما در بحث تخصیص آب سدها، تکمیل شبکه‌های آبیاری استان تاکید شد و با یاری خداوند ما این امر را دنبال خواهیم کرد و خسته نمی‌شویم.

وی گفت: همچنین انتظار داریم که قوه قضائیه و دستگاه قضائی در استان در رابطه با کارخانه‌های تعطیل شده ورود جدی داشته باشد چرا که در صورت راه اندازی هزاران شغل در استان ایجاد می‌شود، شایسته نیست بیش از این کارخانه بیش از این در این وضعیت فعلی باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: انتظار داریم که قوه قضائیه، مقننه، مجریه و مدیران استانی آنها دست به دست هم دهند که این گره دشوار باز و خبر مسرت بخش روزی عملی شود و جوانان جویای کار ما هم لبخند شادی را بر لبانشان مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار