جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان:

روایت دفاع مقدس روایتی متفاوت از تاریخ کشور است

سرهنگ مهرداد مشوق گفت: روایت دفاع مقدس روایتی متفاوت از تاریخ کشور است و ویژگی های روایتگران خارجی با روایتگران در ایران متفاوت است که چنین موضوعاتی در کشور ما ارزشی است.
کد خبر: ۴۳۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ - 22January 2021

به  گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سرهنگ «مهرداد مشوق» جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان در آیین افتتاحیه نخستین دوره مقدماتی روایتگری دفاع مقدس هرمزگان ویژه کارکنان ناجا، اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن به دنبال نشانه رفتن فرهنگ و شهادت است، فرهنگی که قدرت ملی کشور ماست.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان دوره روایتگری و تربیت راوی، افزود: مجموعه نیروی انتظامی یک نهاد مکتبی و ارزشی است که با آسیب های اجتماعی مختلفی روبروست که در جنگ نرم با دشمن، مردم و جوانان در تیررس این جنگ و هجوم قرار می‌گیرند و راهکارهای متعددی دارند.

سرهنگ مشوق تصریح کرد: احیای فرهنگ جبهه که برگرفته از فرهنگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) است، بهترین روش پیش بینی و ارتقاء فرهنگی،اجتماعی،اعتقادی و سیاسی در تمام جوانب امنیتی است.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان ادامه داد: دشمن به دنبال از بین بردن این فرهنگ است، تا زمانیکه فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ بسیجی بر نظامات اداری ما حاکم باشد، کشور آسیب خارجی نخواهد دید.

وی اضافه کرد: دوره روایتگری و آموزش روایتگری، دوره اجباری نیست و جزء دوره های ترفیع درجه و آموزشی نیست، از میان تعداد زیادی از کارکنان تعداد محدودی برای این دوره اعلام آمادگی کردند که این ماموریت بسیار مهم و ارزشی را انجام دهند.

سرهنگ مشوق با بیان اینکه تاکید بر ثواب این اقدام و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: لزوم روایت و روایتگری به نوعی یاد و خاطره شهدا را زنده می کنند.

وی گفت: سخت بودن دسترسی به منابع و یا عدم آشنایی مردم یکی از الزاماتی است که در بعضی مواقع نبود منابع نوشتاری، بسیاری از مباحث و اتفاقات بی نظیری که با گذشت این همه سال هنوز گفته نشده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه میزان مطالعه عمومی کشور کم است،تصریح کرد: مشکل اساسی عدم رغبت به مطالعه است که حجم بالای کتاب های متعدد یا عدم کیفیت و محدود بودن کتاب سبب بی رغبتی  فرد به مطالعه می شود.

مشوق عنوان کرد: بسیاری از افراد با ورود به راهیان نور متحول شدند این امر موجب روی آوردن آنان به روایتگری شد که راه چهل ساله را در یک شب طی می کنند.

وی افزود: قدرت  بیان، نفس گرم و ارزشی راوی ما بوده است که توانست تاثیر گذار باشد و همین عامل موجب شد که افزایش روایتگران را در دستور کار قرار دهیم، روایت دفاع مقدس روایتی متفاوت از تاریخ کشور است و ویژگی های روایتگران خارجی با روایتگران در ایران متفاوت است که چنین موضوعاتی در کشور ما ارزشی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ادامه داد: اولین و مهم ترین ویژگی فردی که تمایل به عرصه روایتگری دارد این است که نیت خدایی داشته باشد همانطور که در نماز ما نیت جزء ارکان آن  است، روایتگران مسیری سخت و طولانی را در پیش دارند که احتمال تمسخر ،مانع تراشی و... وجود دارد که روایتگر باید خود را آماده رویارویی با اینگونه عوامل کند.

مشوق اضافه کرد: توصیه بعدی به روایتگران این است که مطالعه تاریخ دفاع مقدس را قبل،بعد و حین این وقوع تاریخی در دستور کار خود قرار داده و مطالعات خود را افزایش دهند چرا که با سؤال‌های مختلفی مواجه می شوند.

وی عنوان کرد: روایتگران از شاهدان زنده، عینی و یادگاران دفاع مقدس مشاوره و الگو بگیرند،کسی که راوی دفاع مقدس است ابتدا باید خود تاثیرگذار باشد، حرکات، پوشش و منش، و گفتارش دارای رنگ و بوی آن فرهنگ باشد.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: موضوعاتی که باید روایتگران در نظر داشته باشند پرهیز از اغراق است یعنی آنچه که واقعیت دارد را بیان کنند که دشمن از این طریق به دنبال تحریف و شبهه است،آشنایی با اقلیم، جغرافیا و نقشه خوانی است که با مطالعه به وجود می آید.

مشوق گفت: از دیگر ویژگی یک روایتگر این است که از قدرت فن بیان برخوردار باشد و بهره گیری از اساتید این تکنیک را فرا گیرد که تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو‌ وضعیت همیشگی در پیش رو،کم گویی فصیح  و با فرصت است که تاثیر گذاری مد نظر راوی را منتقل می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها