دفاع‌پرس بررسی کرد؛

۳ هدف آمریکایی‌ها از انجام عملیات‌های تروریستی در عراق/ دولت «مصطفی الکاظمی» چه نقشی در انفجار بغداد دارد؟

کاملا مشخص است که عملیات‌های تروریستی در عراق با دستور آمریکا و نقش‌آفرینی مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی انجام می‌شود و این بار دستان جنایتکار این رژیم‌های خون‌ریز از آستین داعش بیرون آمده است.
کد خبر: ۴۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ - 24January 2021

۳ هدف آمریکایی‌ها از انجام عملیات‌های تروریستی در عراق/ دولت «مصطفی الکاظمی» چه نقشی در انفجار بغداد دارد؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دوم بهمن ماه بود که منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار انتحاری در مرکز بغداد و کشته و زخمی شدن ۱۴۲ نفر خبر دادند؛ این حمله تروریستی را دو انتحاری با کمربند‌های انفجاری، در یک بازار در مرکز بغداد انجام دادند؛ شخص انتحاری نخست، خود را در بازاری در میدان «غرناطه» مقابل یک ایستگاه برق منفجر کرد و سپس نفر دوم در فاصله ۲۰۰ متری او خود را منفجر کرد.

کمتر از یک روز پس از این عملیات تروریستی، «داعش» در بیانیه‌ای مسئولیت وقوع دو انفجار در مرکز بغداد را به عهده گرفت؛ از آن سو ردپای آل سعود و آل نهیان در این عملیات تروریستی واضح و مشهود بود؛ با پررنگ شدن نقش مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی «هزینه تصمیم ریختن خون مردم بی گناه را پرداخت خواهد کرد».

نکته جالب اینجاست که این عملیات تروریستی همزمان با تحلیف «جو بایدن» چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انجام شد؛ این تقارن زمانی نشان می‌دهد که حضور یک شخص در منصب ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های جنایتکارانه این کشور برای رسیدن به اهدافشان ندارد.

اما سوال اینجاست که فقط مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی در این عملیات تروریستی نقش‌آفرینی کرده‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر نقش دولت مصطفی الکاظمی در این عملیات بیشتر از آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نباشد، قطعا کمتر هم نیست.

درست است که نخست‌وزیر عراق پس از این عملیات تروریستی، با برگزاری نشست امنیتی فوق‌العاده با نهاد‌های امنیتی کشورش دستوراتی را پیرامون تغییراتی در نهاد‌های امنیتی صادر کرد، اما داستان از آن موقعی آغاز شد که دولت الکاظمی نسبت به مصوبه پارلمان و خواسته مردم مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی بی توجه بود.

دولت عراق در کنار این بی توجهی، تضعیف حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت در عراق را در دستور کار خود قرار داد تا فضا به‌خوبی برای جولان آمریکایی‌ها و تروریست‌هایشان فراهم شود؛ بنابراین این بی توجهی به خواسته مردم و تضعیف گروه‌های مقاومت نتیجه‌ای جز نگه داشته شدن نظامیان آمریکایی به بهانه تامین امنیت را نخواهد داشت.

«محمد محیی» سخنگوی «کتائب حزب‌الله» عراق نیز کشاندن نبرد به داخل عراق را هدفی سعودی در راستای معامله قرن و به منظور سوق دادن عراق به‌سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌داند؛ در کنار نظر این مقام عراقی، حمایت جو بایدن به نظریه تجزیه عراق داستان را جالب‌تر می‌کند.

پر واضح است که این دست عملیات‌های تروریستی با دستور آمریکا و نقش‌آفرینی مثلث صهیونیستی - آمریکایی و سعودی انجام می‌شود و دستان جنایتکار این رژیم‌های خون‌ریز این بار از آستین داعش بیرون آمد تا خون تعدادی از انسان‌های مظلوم و بی‌گناه در بغداد بر زمین بریزد.

با توجه به مطالبی که در این نوشتار ارائه شد، عدم توجه دولت به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج تروریست‌های آمریکایی و همچنین عدم حمایت از حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت باعث می‌شود تا شاهد این دست عملیات‌های تروریستی باشیم تا اولا آمریکایی‌ها به بهانه تامین امنیت در عراق ماندگار شوند، ثانیا عراق به‌سوی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها سوق داده شود و ثالثا با توجه به اختلافات قومی، پروژه تجزیه عراق آرام آرام مجددا کلید بخورد.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار