مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

تنوع موضوع در کتب دفاع مقدس مورد توجه نویسندگان قرار بگیرد

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» با تاکید بر تنوع موضوع در کتب دفاع مقدس گفت: با وجودی که زندگینامه، خاطرات، تاریخ شفاهی، یادنامه نویسی لازم است، نباید از پرداختن به جنبه‌های مختلف دفاع مقدس غافل باشیم.
کد خبر: ۴۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ - 23January 2021

تنوع موضوع در کتب دفاع مقدس مورد توجه نویسندگان قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نشست هم اندیشی با ناشرین این استان که در سالن جلسات اداره کل ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروزی ما مدیون خون پاک شهداست.

وی با بیان اینکه آنگونه که در شان شهدا است قدرشناسی شایسته‌ای از رشادت‌ها و از خودگذشتگی آنها انجام نشده است، افزود: با وجود آمار بالای شهدا، رزمندگان و آزادگان، تعداد کتب چاپ شده در خصوص بررسی نقش این عزیزان در دوران دفاع مقدس بسیار اندک است.

رشیدی به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص تحریف و فراموشی تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: متولی جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه آیندگان در مورد دوران هشت ساله دفاع مقدس سئوالاتی خواهند داشت، تصریح کرد: اگر ما واقعیات آن دوران شکوهمند از تاریخ کشورمان را ننویسیم دیگران آنگونه که خودشان بخواهند می‌نویسند و به فرزندان این آب و خاک القا می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به لزوم توجه به محتوای غنی کتاب‌های دفاع مقدسی اشاره کرد و بیان داشت: کتاب باید مخاطب محور و باب میل جامعه باشد.

رشیدی با  تاکید بر تنوع موضوع در کتب دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: با وجودی که زندگینامه، خاطرات، تاریخ شفاهی، یادنامه نویسی و ... لازم است، نباید از پرداختن به جنبه‌های مختلف دفاع مقدس غافل باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه باید تلاش کنیم جهت تسریع در روند چاپ،  ممیزی کتب در استان انجام شود، گفت: برگزاری کارگاههای توانمندسازی ویراستاران و نویسندگان دفاع مقدس در دستور کار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان است.

وی افزود: برای سال آینده از بین کتب تولیدی کتاب سال انتخاب می کنیم و از ناشر برتر استان تجلیل خواهیم کرد.

رشیدی فضای مجازی را ظرفیت مناسبی برای برقرای ارتباط با ناشرین و نویسندگان دانست و تصریح کرد: پس از تکمیل بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس لرستان آن را در اختیار نویسندگان و ناشرین قرار می‌دهیم تا اطلاعات دقیقی از کتبی که تاکنون چاپ شده داشته باشند و در نوشتن کتب موازی کاری نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار