مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

تجلیل از فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دفاع مقدس در کرمانشاه

سردار «ناصر باباخانی» گفت: همزمان با رونمایی از یادمان ۱۷ شهید نیروی هوایی ارتش از «فرج‌الله برات‌پور» خلبان و فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۴۳۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ - 24January 2021

از فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دفاع مقدس در کرمانشاه تجلیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه،  سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در جلسه افتتاح یادمان ۱۷ شهید خلبان کرمانشاهی و مجسمه امیر خلبان «فرج‌الله برات‌پور» که در سالن جلسات شهدای مطلع الفجر این اداره‌کل برگزار شد اظهار داشت: مراحل ساخت سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی ارتش و مجسمه خلبان فرج‌الله برات‌پور (فرمانده عملیات غرور‌آفرین حمله به پایگاه الولید (اچ ۳) به همراه ماکت هواپیمای جنگنده از دو سال قبل در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس و نیروی هوایی قرار گرفت که به زودی سردیس‎ها، مجسمه و ماکت هواپیما از تهران به کرمانشاه منتقل و در مکان تعیین شده (ضلع میدان آزادگان شهر کرمانشاه) نصب خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه والای شهدای نیروی هوایی در دفاع مقدس به ویژه شهدای خلبان استان کرمانشاه گفت: تلاش برای معرفی این قهرمانان اسطوره‎ای به مردم و به ویژه به نسل‎های آینده از جمله وظایف مسئولین و  همه دستگاه‌های فرهنگی استان است.

‌باباخانی تصریح کرد: پس از جانمایی یادمان شهدای نیروی هوایی ارتش ان‌شاءلله مراسم رونمایی از این یادمان نیز با حضور خانواده‌های معظم ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی و امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله برات‌پور و سایر فرماندهان و مسئولین استان برگزار و از این خلبان و فرمانده بزرگترین عملیات هوایی دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: خلبان فرج‌الله برات‌پور برنامه ریز و فرمانده عملیات اچ ۳ بوده که این عملیات در نوع خود بی نظیرترین عملیات هوایی به حسان می‌آید که وی در این عملیات فرمانده گروه سوم بود که پایگاه الولید را شجاعانه بمباران و تخریب کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه گفت: این خلبان شجاع بدون شک یکی از بزرگترین و سرشناس‌ترین خلیانان جنگنده اسطوره‌ای فانتوم در دنیا است و قهرمان بلا منازع عملیات‌های برون مرزی و انهدام اهداف بسیار راهبردی و فوق حفاظت شده عراقی در عمق خاک دشمن را در کارنامه خویش دارد.

در ادامه جلسه سایر مسئولان نظامی و فرهنگی استان نیز با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در این راستا آمادگی خود را برای اجرای مراسم جانمایی و همچنین رونمایی از یادمان شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها