امام جمعه کرمان:

همه باید در ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس کوشا باشند

امام جمعه کرمان گفت: سینه روحانیون و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس از خاطرات دوران رشادت و دلاوری پر است و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید در جهت ثبت و ضبط این خاطرات کوشا باشند.
کد خبر: ۴۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ - 24January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در جلسه شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کرمان با حضور حجت‌الاسلام «علی عربپور» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله و سرهنگ «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان اظهار داشت: نقش روحانیون و علما بعد از معصومین و مراجع نقش بسیار مهمی در نگهداری و تبلیغ از دین در تاریخ ثبت شده که نقش این عزیزان در این حوزه بی بدیل است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: در چندین قرن است که روحانیون برای حفظ دین تلاش و ایثارگری می کنند و حتی در این مسیر جان می دهند و هر جای تاریخ را که ورق بزنیم این نقش را پررنگ و موثر می بینیم.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: چه در دوران قبل از انقلاب و چه در دوران بعد از انقلاب، هر جا که دشمن قصد ضربه زدن و وارد کردن هجمه‌ای به کشور را داشته، روحانیت با حضور جدی خود در میدان این توطئه ها را خنثی کرده است.

وی ادامه داد: انقلابی که به رهبری حضرت امام خمینی در دفاع از اسلام به پیروزی رسید، بعد از حضرات معصومین (س) در تاریخ بی‌نظیر است که امروز این نقش باعث این عظمت و بزرگی شده است.

همه باید در ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس کوشا باشند

وی متذکر شد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز نقش روحانیون بسیار جدی بود که در راس آنها امام و رهبری حضور داشتند که جنگ را مدیریت می‌کردند که در واقع این دوران را به یک کربلای کوچک می‌توان تعبیر کرد که از این کربلا چهره‌هایی استثنایی و تاریخی بسیاری ساخته شده و رشد کردند و امروز این انسان‌های تربیت شده و این رویش‌ها رشادت‌هایی از خود نشان می‌دهندکه همه ثمره این کربلا و دوران هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: از جریان این رویش، امروز جوانان ما در جبهه مقاومت حاضر می‌شوند که در راس آنها شخصیتی چون شهید حاج قاسم سلیمانی قرار دارد که کرمان را در جایگاه استثنایی قرار می‌دهد که امروز به عنوان پایتخت مقاومت از این استان یاد می‌شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از روحانیون و پیشکسوتان دفاع مقدس در این حوزه سینه‌هایی دارند که از خاطرات دوران رشادت و دلاوری پر است تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید در جهت ثبت و ضبط خاطرات کوشا باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در زمان قرار داریم که تعدادی از خاطرات این عزیزان ثبت و ضبط شده گفت: باید برنامه‌ریزی انجام شود که با پشتیبانی دستگاه‌‌ها کارها و فعالیت‌هایی صورت گرفته به مرحله تولید برسد و کارهای هنری و نشر آماده و به جامعه عرضه کنیم که گذشت و ایثار این عزیزان را به جامعه معرفی کنیم.

همچنین در ادامه جلسه اعضای شورای هماهنگی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کرمان نسبت به جمع آوری و ثبت و ضبط آثار شهدای روحانی تاکید و بر ادامه همکاری و معرفی این نقش اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها