نگاهی به زندگی‌نامه شهید «رسول رهبر الوندی»؛

از کسب مقام قهرمانی تا حضور در سکوی شهادت

شهید «رسول رهبر الوندی» والیبالیست ملی‌پوشی که با دیدن نیاز جبهه‌های حق به نیرو، لباس رزم بر تن کرد و به عنوان یک قهرمان ملی با ایثار خونش، نام خود را جاودانه کرد.
کد خبر: ۴۳۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 25January 2021

تیم‌ ملی والیبال تا سکوی شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رسول رهبر الوندی» دهم فرودین‌ماه 1345 در تبریز متولد شد. نام پدرش باقر بود. دوران دبستان و دبیرستان را در تبریز سپری کرد و از نظر درسی فوق‌العاده خوب بود.

او از کودکی به والیبال علاقه داشت و این رشته ورزشی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کرد. همچنین به فوتبال، هندبال و شنا هم علاقه‌مند بود و هر از گاهی این رشته‌های ورزشی را هم پیگیری می‌کرد.

شهید «رسول رهبر الوندی» ورزشکار با اخلاق و برجسته‌ای بود. او از نظر فکری، روحی، جسمی و ورزشی به صورت متوازن رشد کرد. وی پس از کسب مقام قهرمانی استان، دو بار نیز مقام نائب قهرمانی کشور را کسب کرد.

رسول با رسیدن به سن سربازی، ثبت نام کرده و وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. بعد از طی دوره آموزشی و اخذ سردوشی به خدمت به وطن و اسلام مشغول شد.

این شهید والیبالیست با مشاهده نیاز جبهه‌های حق به نیرو، از تیم ملی عازم جبهه ‌شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، بالاخره در منطقه سومار در تاریخ 4 شهریورماه 1364 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار