روحانی شهید «اسماعیل محمدپور توانا»:

روحی که مجذوب زشتی‌ها شد، مجذوب زیبایی نخواهد شد

شهید «اسماعیل محمد پور توانا» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: روحی که مجذوب زشتی‌ها شد، مجذوب زیبایی نخواهد شد، در نتیجه زیبایی را نخواهد فهمید و هرگاه زیبایی را درک نکرد عاشق نشد زیرا عشق جز ادراک زیبایی نیست.
کد خبر: ۴۳۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ - 25January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، روحانی شهید «اسماعیل محمدپور توانا» در 5 مهرماه 1343 در تبریز و در خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفته و درصدد دفاع از کشورش در مقابل دشمن برآمده و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. این شهید والامقام پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 14 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

«ان‌الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاً کانهم بنیان مرصوص» 

سعادت انسان آن است که محبوب خالق خود شود و هرکه محبوب ربوبیت گردید از عذاب نجات یافت. آری در این راه پر فراز و نشیب باید امتحان داد، اما امتحان خون و شهادت. کمتر کسانی در این مرحله‌ای از امتحان به درجه قبولی میرسند و تاریخ نام این مردان بزرگ را در این رتبه‌ای از آزمایش در خود ثبت نموده است.

ما نیز می‌خواهیم در این امتحان قدم بگذاریم، ولی نتیجه امتحان را نمی‌دانیم آیا مورد قبول حق ربوبی می‌شود یا نه؟ اما از آنجایی که به رحمت واسع حق تعالی امیدواریم مأیوس نیستیم. سخن در این مرحله از عزمت و شرف و شجاعت و مردانگی و غیرت است. سخن از انسانیت انسان، سخن از وارستگی و اتصال به حبل ‌المتین است.  

روحی که مجذوب زشتی‌ها شد، مجذوب زیبایی نخواهد شد، در نتیجه زیبایی را نخواهد فهمید و هرگاه زیبایی را درک نکرد عاشق نشد زیرا عشق جز ادراک زیبایی نیست.

ما نیز همچون مردان بزرگ کربلا، پای در میدان عشق‌مان گذاشتیم و باید که مصداق شعر شاعر شویم «گر مرد رهی میان خون باید رفت وز پای فتاده جان به لب خواهد رفت».  

ما که خود را پیرو امیر مؤمنان(ع) می‌خوانیم همچون آن مرد بزرگ باید عمل نماییم، به سختی‌ها تحمل نماییم و در مقابل یاوه‌‌گویان و زورگویان بایستیم. برای اسلام فرق نمی‌کند که صدام در مقابل است یا یک سگ دیگری، ما وظیفه‌مان را عمل می‌نماییم، وظیفه دفاع از شرع مقدس و حریم اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار