مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله عنوان کرد؛

انتشار ۱۲ عنوان کتاب با محتوای نقش امام (ره) در دفاع مقدس

محمدی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی زادگاه حضرت امام خمینی (ره) است، ۱۲ عنوان کتاب با محتوای نقش امام (ره) در دفاع مقدس تهیه شده و به چاپ رسیده است که تهیه کتاب و محتوا در این خصوص با قوت ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 25January 2021

۱۵۰ مقاله تخصصی و علمی در خصوص سیره و اندیشه امام خمینی(ره) به چاپ رسید

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «سید جواد محمدی» مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست ستاد کشوری گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس سپاه که به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور سردار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ کننده کل سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از وظیفه‌ها و رسالت‌های مهمی که در قبال فرهنگ دفاع مقدس داریم، روایت و تبیین صحیح و جلوگیری از تحریف این فرهنگ ارزشمند است که باید به درستی به آن توجه شود.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اقدامات و فعالیت‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام شد که قابل تقدیر است و دستگاه‌های زیادی هم در طی این ایام مشارکت داشتند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله بیان کرد: مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی از شش سال گذشته اقدامات زیرساختی زیادی در راستای تبیین فرهنگ دفاع مقدس، نقش استان مرکزی در آن مقطع، پرداختن تخصصی به شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران داشته که خوشبختانه امروز نتیجه این اقدامات به وضوح مشخص و قابل بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی زادگاه حضرت امام خمینی (ره) است، لذا از سال‌های گذشته دغدغه تبیین نقش امام (ره) در انقلاب و دفاع مقدس وجود داشته که در این راستا ۱۲ عنوان کتاب با محتوای نقش امام (ره) در دفاع مقدس تهیه شده و به چاپ رسیده است که تهیه کتاب و محتوا در این خصوص با قوت ادامه دارد.

محمدی افزود: در همین راستا طی فراخوان‌هایی که اعلام و همایش‌هایی که برگزار شد، ۱۵۰ مقاله تخصصی و علمی در خصوص سیره و اندیشه امام خمینی (ره) به چاپ رسید و هم‌اکنون نیز ارائه مقالات انجام می‌شود.

وی گفت: اقداماتی که در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه انجام شده در بخش‌های مختلفی همچون خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، اقدامات محتوایی و تولیدات هنری، اقدامات فضای مجازی، مراسمات و مناسبت‌ها، ادبی و انتشاراتی و مبارزه با ویروس کرونا هستند و در قالب ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در سطح استان انجام شدند.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله افزود: تولید ۱۵ فوتو رمان، ۱۴ مستند از سوژه‌های نقش استان در دفاع مقدس، ۳۰ عنوان برنامه تلویزیونی، ۱۸ عنوان برنامه رادیویی و ساخت ۱۰ مستند از زندگینامه شهدای استان از جمله اقدامات هنری در راستای چهل‌سالگی دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه حضرت روح الله در استان اقدامات محتوایی در خصوص حضرت امام (ره) و کربلایی کاظم ساروقی که از افتخارات استان هستند، اردو‌هایی تحت عنوان هفت اقلیم و شهید ایزدپناه در نظر گرفته شده بود که در ایام کرونا متوقف شده بودند، اما به تازگی از سرگیری شدند.

محمدی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که مورد تقدیر مسئولین کشوری ستاد چهل سالگی هم قرار گرفت، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس بود، گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ رزمنده تاکنون تجلیل شده‌اند و تا پایان سال تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده انجام خواهد شد که ادارات و دستگاه‌های دیگر در این راستا مشارکت داشتند.

وی افزود: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه در سطح استان به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و مشارکت دستگاه‌های اداری و دولتی انجام شده که این برنامه‌ها تا پایان سال نیز ادامه خواهند داشت.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح الله خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات استان مرکزی مورد تقدیر سردار حاج علی فضلی و مسئولین ستاد چهل‌سالگی در سپاه قرار گرفت که از فعالیت‌های سپاه روح الله در خصوص چاپ و نشر کتب مربوط به امام خمینی (ره) و دفاع مقدس و فعالیت‌هایی که در حوزه تبیین شخصیت و سیره کربلایی کاظم ساروقی انجام شده، تقدیر کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار