سرلشکر موسوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رزمایش اقتدار نزاجا بیانگر مهارت‌های نیروی انسانی در اجرای عملیات ترکیبی بود

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رزمایش اقتدار نزاجا بیانگر مهارت‌های نیروی انسانی در اجرای عملیات ترکیبی بود، گفت: آنچه در این رزمایش مشاهده شد، نشان‌دهنده قدرت، روحیه و انگیزه چهره‌های مصمم بود که مطابق برنامه زمان‌بندی شده به خوبی اجرا شد.
کد خبر: ۴۳۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ - 26January 2021

رزمایش اقتدار نزاجا بیانگر مهارت‌های نیروی انسانی در اجرای عملیات ترکیبی بودامیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص برگزاری رزمایش «اقتدار ۹۹» نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این رزمایش جابجایی سریع نیروها از نقاط مختلف کشور به منطقه رزمایش بود که با کمک نیروی هوایی و هوانیروز با موفقیت انجام شد.

وی افزود: سناریوهای تدوین شده در این رزمایش بنابر دستورالعمل‌های عنوان شده، مرحله به مرحله با موفقیت اجرا و به طور کلی روحیه و مهارت نیروها در دستیابی به اهداف مثبت برآورد شد.

فرمانده کل ارتش گفت: ما در این رزمایش تلفیق مهارت‌های نیروی انسانی کارآمد را با بهره‌گیری از تجهیزات در یک عملیات ترکیبی مشاهده کردیم که به خوبی به منصه ظهور رسید. این نوع عملیات‌های ترکیبی، فوق‌العاده پیچیده هستند و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و رعایت جزئیات دارند که به‌حمدالله در این رزمایش به خوبی انجام شد.

امیر موسوی تصریح کرد: در این رزمایش تازش از دریا و هوا، و نفوذ از دریا به ساحل و ساحل به دریا، با موفقیت انجام شد و همچنین فرود آمدن در آب و انجام عملیات در عمق دریا توسط غواصان، اجرای عملیات در ساحل توسط غواصان و اینکه منطقه‌ای در ساحل اشغال شود و توسعه وضعیت داده شود و بستر جهت حضور عمده قوای خودی آماده شود از جمله مواردی بود که در این رزمایش به شکل مطلوبی انجام شد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: هوانیروز نیز در رزمایش اقتدار نزاجا کار خود را با دقت و قدرت انجام و مأموریت‌های محوله را در این رزمایش به خوبی پوشش داد.

وی با بیان اینکه در مجموع بخشی از قدرت نیروی زمینی در این رزمایش به نمایش گذاشته شد، گفت: به طور کلی ارزیابی بسیاری خوبی می‌توان نسبت به اجرای مأموریت‌ها در این رزمایش داشت و آنچه که ما دیدیم، همگی نشان‌دهنده قدرت، روحیه و انگیزه چهره‌های مصمم بود که مطابق برنامه زمان‌بندی شده به خوبی اجرا شد.

سرلشکر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: دو یگان واکنش سریع و متحرک هجومی بنا به تغییرات ساختاری در نیروی زمینی ارتش در جریان این رزمایش اجرای مأموریت کردند و آنچه که ما دیدیم، بیانگر کاری مطلوب، منسجم و هماهنگ بوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها