در ادامه توهمات هسته ای مطرح شد؛

اظهارات ضدبرجامی رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد از بیم دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، عملیات‌های جدیدی را برای سال میلادی پیش رو تدارک دیده است.
کد خبر: ۴۳۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ - 27January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از اسپوتنیک، رژیم صهیونیستی باز هم در توهم تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی، از احتمال بازگشت آمریکا به برجام، ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، «آویو کوخای» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم از بیم دستیابی ایران به بمب هسته ای، عملیات‌های نظامی جدیدی را برای سال میلادی جاری تدارک دیده است.

وی با طرح این ادعا که ایران چند ماه یا حتی چند هفته تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد؛ مدعی شد که به نیرو‌های تحت امر خود دستور داده آماده انجام شماری از طرح‌های عملیاتی باشند.

کوخای در ادامه ادعا‌های خود افزود: طی سال پیش رو، این طرح‌ها را بررسی کرده و در نهایت این تل آویو (در سطح سیاسی) است که درباره عملیاتی کردن آن‌ها تصمیم می‌گیرد. بازگشت به برجام هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی، بد خواهد بود و به تشدید رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه منجر خواهد شد.

ادعا‌های رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که دولت جدید واشنگتن مدعی است به شرطی به برجام باز می‌گردد که ایران با بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود، قدم اول را بردارد.

این در حالی است که کاهش تعهدات برجامی ایران محصول بدعهدی آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن بوده است.

ایران بار‌ها به صراحت گفته که مطالبات هسته ایش صلح آمیز است و اینکه یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده و بازگشت آمریکا به این توافق هم باید بدون قید و شرط باشد.


انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها