یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان یزد برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان یزد با حضور آیت‌الله «محمد کاظم مدرسی» نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، «موحدی فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و جمعی از فرهنگیان، مدیران، سرداران و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان یزد با حضور آیت‌الله «محمد کاظم مدرسی» نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، «موحدی فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و جمعی از فرهنگیان، مدیران، سرداران و یادگاران دوران دفاع مقدس برگزار شد.

«محسن موحدی‌فرد» مدیر کل آموزش و پرورش در این یادواره گفت: بالندگی آموزش و پرورش استان بدون شک مدیون رشادت و دلیری شهیدان فرهنگی و دانش آموز و همه شهدای ایران اسلامی است.

محسن موحدی فرد اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ ما هستند و باید از خداوند  طلب توفیق کنیم تا همیشه به عنوان یک سرباز ولایت شرمنده خون شهدا نباشیم.

وی برپایی مجالس یادبود شهدا را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست امروز هر چه داریم از شهداست» و لزوم تجلیل و تکریم شهدا و خانواده‌های معزز آنان دانست و افزود: دعا کنیم عنایتی از شهدا در ما تجلی پیدا کند تا عاقبت بخیر شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به صورت عملی و در رفتار و افکارمان ثابت کنیم که پیرو واقعی شهدا هستیم.

سردار «فتوحی» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هم در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت و جوانمردی جوانان و نوجوانان و شهدای دانش آموز پرداخت و گفت: ولایتمداری، اطاعت پذیری و جنگ با علم و دانش برتر روز از ویژگی‌های شهدا بود.

وی مادران شهدا را معلمان عشق و فارغ التحصیلان مکتب جهاد و شهادت، و پدران شهید را اسوه‌های رضا و تسلیم دانست که با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تحمل رنج و سختی و صبر بر مصیبت  محکم و  استوار بر  ایمان و اعتقاد راسخ خود ایستاده اند.

سردار فتوحی در ادامه اظهار داشت: وظیفه ما در دوران کنونی نهایت تکریم و احترام به خانواده معزز شهداست.

تجلیل از خانواده‌های معزز شهیدان فرهنگی آذری فرد و پورمحمد علی، اجرای گروه سرود دانش آموزی، پرده خوانی و مداحی از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها