مدیر عامل مؤسسه خیریه «امدادگران عاشورا» خبر داد؛

برنامه‌ریزی مؤسسه «امدادگران عاشورا» برای افزایش حمایت از بیماران سرطانی

سردار «نصرالله فتحیان» با بیان این‌که برنامه پنج‌ساله بعدی مؤسسه خیریه «امدادگران عاشورا» را در هجدهمین مجمع خیرین این مؤسسه به تصویب خواهیم رساند، گفت: قرار است طی این برنامه، مددجویان سرطانی صعب‌العلاج تحت‌پوشش خود را از ۷۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم.
کد خبر: ۴۳۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ - 27January 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «نصرالله فتحیان» مدیر عامل موسسه خیریه «امدادگران عاشورا» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری هجدهمین مجمع خیرین این موسسه، اظهار داشت: امدادگران عاشورا در راستای لبیک به فرمان امام خمینی (ره)، در دوران هشت سال دفاع مقدس با کمک کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، امدادگران و ... نزدیک به یک میلیون از مصدومان را تحت درمان و اقدامات پزشکی و مراقبتی قرار داده است.

وی با بیان اینکه چرخه فقر و بیماری زندگی بخشی از جامعه را سخت کرده است، افزود: ما رزمندگان بهداری - رزمی دفاع مقدس بعد از پایان جنگ تحمیلی، تصمیم گرفتیم تا باقی‌مانده عمر خود را در خدمت محرومان قرار دهیم؛ بنابراین ۱۸ سال قبل به تأسیس هیئت متوسلین به حضرت زهرا (س) کرده و سپس موسسه خیریه امدادگران عاشورا را راه‌اندازی کردیم.

سردار فتحیان با اشاره به اینکه امروز تعداد زیادی از کادر پزشکی و درمان ظرفیت و امکانات خود را، با حفظ کرامت انسانی، در اختیار بیمارانی که ما شناسایی می‌کنیم، قرار داده‌اند، تصریح کرد: همه جامعه پزشکی این آمادگی را دارند تا در صورتی که ما ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم، با موسسه خیریه امدادگران عاشورا همکاری کنند.

امدادگران عاشورا

شعار‌ها و ویژگی‌های موسسه امدادگران عاشورا

وی با اشاره به شعار‌ها و ویژگی‌های موسسه خیریه امدادگران عاشورا، تصریح کرد: اولین شعار ما «پایداری» است و معتقدیم که باید در راستای پایداری این موسسه خیریه، سرمایه‌گذاری کرده و نیروی انسانی را جذب کنیم؛ امروز بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از پزشکان و غیرپزشکان عضو موسسه خیریه امدادگران عاشورا شده‌اند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از کادر با تجربه بهداری - رزمی دفاع مقدس نیز وجود دارند که به‌عنوان پشتیبانی عظیمی برای این موسسه خیریه در سراسر کشور به‌شمار می‌روند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا، «شفافیت» را از دیگر شعارها و ویژگی‌های این موسسه خیریه عنوان کرد و گفت: شفافیت باید جزو ویژگی‌های همه موسسه‌های خیریه باشد و منابع مالی آن‌ها باید کاملاً مشخص باشد؛ بنابراین ما نیز در موسسه خیریه امدادگران عاشورا، از همان روزهای اول سیستم مالی حقوقی داریم و در سراسر کشور از یک نرم‌افزار مالی یکسان برخوردار هستیم. همچنین دارای یک سامانه یکسان خدمات به مددجویان هستیم که در آن اطلاعات پرونده سلامت همه مددجویان ثبت و ضبط می‌شود؛ البته دسترسی به اطلاعات آن برای همه افراد فراهم نیست.

موسسه امدادگران عاشورا ۴۸ شعبه در سراسر کشور دارد

وی با بیان اینکه ساختمان موسسه خیریه امدادگران عاشورا به همت خیرین خریداری شده و توسعه پیدا کرده است، گفت: امروز ۴۸ شعبه ساختارمند در سراسر کشور، خصوصاً در مراکز همه استان‌ها داریم و افتخار می‌کنیم که سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا بود که در راه‌اندازی موسسه خیریه امدادگران عاشورا در استان کرمان، نقش به‌سزایی داشت.

سردار فتحیان به برگزاری سالیانه مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: «مجمع خیرین» یکی از ارکان موسسه خیریه امدادگران عاشوراست که معمولا هر ساله در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا (س) جلسات خود را برگزار می‌کند، که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، هجدهمین دوره این مجمع در ۱۷ بهمن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امدادگران عاشورا

افزایش تعداد مددجویان تحت پوشش امدادگران عاشورا

وی ادامه داد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا، دارای برنامه‌های یک‌ساله و پنج‌ساله است و تا به امروز یک برنامه هشت‌ ساله و دو برنامه پنج‌ ساله را پشت سر گذاشته‌ایم و برنامه پنج‌ساله بعدی را نیز در هجدهمین مجمع خیرین موسسه به تصویب خواهیم رساند که قرار است طی این برنامه، مددجویان سرطانی صعب‌العلاج تحت‌پوشش خود را از ۷۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم، یا این‌که پیش‌بینی کردیم که سطح خدمات خود را ۷۵ میلیارد تومان دیگر به ۱۰۰ میلیارد تومانی که امروز به مددجویان ارائه می‌شود، اضافه کنیم و آمار خیرین خود را هم افزایش دهیم.

اقدامات موسسه خیریه امدادگران عاشورا در مقابله با کرونا

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا، با اشاره به اقدامات این موسسه در زمینه مقابله با کرونا، تصریح کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا، براساس تجربه‌هایی که از دوران دفاع مقدس در اختیار داشتیم، برای در اختیار گذاشتن تمامی ظرفیت‌های موسسه، به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم و من به‌عنوان مدیر هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، انتخاب شدم تا بتوانیم امکانات مختلف از جمله خیرین و دستگاه‌های مختلف از نیرو‌های مسلح گرفته تا هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و... را در نظام سلامت به‌کارگیری کنیم که محصول آن، این شد که در حدود ۱۵ روز توانستیم بیمارستان‌های دولتی را ۲۰ هزار تخت تقویت کنیم و حتی در زمینه‌هایی نظیر رساندن آبمیوه به بیماران، خدمات به کادر پزشکی و پرستاری، تدارک تغذیه برای بیمارانی که با مشکلات معیشتی مواجه بودند، فعالیت کنیم.

نزدیک به نیمی از خدمات موسسه امدادگران عاشورا، حمایتی است

سردار فتحیان ادامه داد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا فعالیت‌های خود را با تمام ظرفیت‌های ممکن در خدمت نظام سلامت قرار می‌دهد؛ در موضوع سیل خوزستان، موکب «امدادگران عاشورا» به‌عنوان اولین خیریه در مناطقی نظیر دشت آزادگان، خرمشهر، اهواز مستقر شد و در زمینه توزیع غذای گرم به مردم، فعالیت کرد. همچنین در سیل لرستان، هرمزگان، بوشهر، نیز به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در کنار مردم قرار گرفتیم؛ بنابراین تنها در حوزه‌های درمانی فعالیت نمی‌کنیم، بلکه نزدیک به ۵۰ درصد خدمات ما، خدمات حمایتی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه خیریه امدادگران عاشورا در زمینه «کمک مومنانه»، گفت: از زمانی که فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان رزمایش «کمک مومنانه» را صادر کردند، سازماندهی‌های لازم را انجام دادیم تا بتوانیم در کنار خدمات درمانی خود، بتوانیم بسته‌های کمک‌معیشتی را به‌دست افرادی که هم مشکل بیماری و هم مشکل اقتصادی دارند، با حفظ کرامت انسانی برسانیم که در این راستا، به نام مددجویان تحت پوشش خود، کارت‌های اعتباری تهیه کردیم.

امدادگران عاشورا

کمک موسسه امدادگران عاشورا به مردم مظلوم یمن

سردار فتحیان به تشریح کمک‌های پزشکی موسسه خیریه امدادگران عاشورا به مردم مظلوم یمن پرداخت و بیان داشت: یک‌بار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با من تماس گرفت و گفت که «زن و بچه‌های مظلوم یمن زیر بمباران‌های وحشیانه ائتلاف سعودی قرار دارند و دارو ندارند و در محاصره قرار دارند»؛ بنابراین ما با همان روحیه خیرخواهی خود، نزدیک به هشت میلیارد تومان دارو را با کمک خیرین جمع کرده و در اختیار نیروی قدس سپاه قرار دادیم.

شبکه‌سازی با دیگر موسسه‌های خیریه

وی با اشاره به اقدامات موسسه خیریه امدادگران عاشورا در زمینه شبکه‌سازی با دیگر موسسه‌های خیریه، تصریح کرد: جلسه‌های خیریه‌های عضور «شبکه ملی سلامت» در ساختمان موسسه امدادگران عاشورا برگزار می‌شود و در زمینه بیماران سرطانی، هماهنگی‌های لازم را با دیگر خیریه‌هایی که در حوزه سرطان فعالیت می‌کنند، همین‌جا انجام می‌دهیم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا، یکی دیگر از اقدامات این موسسه خیریه را «غربالگری» دانست و اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین اقدامات در حوزه پیشگیری، غربالگری است که در این راستا، برنامه‌های خود را هدف‌گذاری کرده‌ و در زمینه آموزش نیز در سیاست‌های پنج‌ساله آینده خود، توسعه‌های چشمگیری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

توزیع ۳۰ هزار کارت اعتباری ۳۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان

در ادامه این نشست خبری، «سید جمال نحوی» معاون «فرهنگی و امور خیرین» موسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز اظهار داشت: موسسه خیریه امدادگران عاشورا در عین حالی که به مددجویان تحت پوشش خود، خدمات‌رسانی می‌کند؛ در قالب پویشی با عنوان «یاری مومنانه عاشورائیان» به نیازمندان دیگر نیز کمک کرد که در این راستا، حدود ۳۰ هزار کارت اعتباری به نیازمندان اهدا شد که هر کارت ۳۰۰ هزار تومان ارزش مالی داشت که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با تعدادی از فروشگاه‌ها، آن‌ها می‌توانستند همراه با تخفیف از این فروشگاه‌ها خرید کنند.

وی افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا به‌غیر از حمایت‌های درمانی و دارویی، در موضوعات فرهنگی نیز فعالیت‌های فراوانی داریم تا روحیه بیماران سرطانی تقویت شده و بهبودی آن‌ها سریع‌تر حاصل شود. همچنین ارتباط مستمری با خیرین را داریم تا گزارش‌های اقدامات خیرخواهانه آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها