«فجر» دیگری با شکست ویروس کرونا نزدیک است

در دوره کنونی رمز پیروزی؛ مقاومت و بسیج عمومی در راه شکست ویروس بی رحم کرونا است. قدر مسلم با ایمان به ذات اقدس الهی و جهاد علمی به زودی کرونا در پهنه‌ی گیتی شکست خواهد خورد.
کد خبر: ۴۳۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 28January 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آخرین دهه‌ی فجر سده‌ی چهاردهم هجری خورشیدی در راه است. دیگر صدای پای چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح گوش نوازی می‌کند. آخرین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سده‌ی حاضر با شیوع و گسترش افسار گسیخته‌ی ویروس کرونا در ایران و جهان رو به روست.

از یک سو محققین و دانشمندان ایرانی در صدد تولید واکسن کرونا هستند که البته به نتایجی هم رسیده‌اند و از سوی دیگر وزارت بهداشت برای تامین واکسیناسیون کشور از خرید واکسن‌های مرغوب خارجی دریغ نمی‌کند.

فجر چهل و دوم با فجرهای پیشین تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. منشا اصلی همه‌ی این تفاوت‌ها ویروس کووید19 است. یقینا شیوع این ویروس اجازه‌ی رونق به بازار جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر مانند چهار دهه‌ی گذشته را نمی‌دهد. صد البته تولیدات رادیو تلویزیونی یا کلا متوقف شده‌اند یا با روندی بسیار کندتر از سالیان گذشته پیش می‌روند. ضربه‌ای که این ویروس ناخوانده به بدنه‌ی اقتصاد ایران و جهان زد هم بر کسی پوشیده نیست.

آخرین دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در سده‌ی چهاردهم هجری خورشیدی در حالی از راه می‌رسد که حتی بعضا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هم در برخی مناطق کشور و برخی از افراد باز هم قربانی این ویروس کشنده شده‌اند. ویروسی که لزوم مبارزه با آن در شرایط کنونی دست کمی از جهاد ندارد و البته در کشور ما درگذشتگان کادر سلامت به نیکی عنوان «شهدای سلامت» لقب گرفته‌اند.

امروزه رعایت موازین بهداشتی یادشده هیچ دست کمی از جهاد ندارد. بارها این نکته‌ی حساس ذکر شده است که مبارزه با کرونا نوعی از جنگ جهانی بیولوژیک به شمار می‌رود.

امید است با همت متخصصان ایرانی و البته تلاش سایر متخصصین ممالک دیگر که به نوعی در این مبارزه‌ی بیولوژیک شریک و سهیم هستند، فجر پیروزی بر این دشمن نامرئی نیز از مشرق علم، ایمان، صبر و همبستگی عمومی طلوع کند و بشریت از شر این دشمن ناپیدا رهایی یابد. و این مصداق بارز همان آیه‌ی معروف کلام الله مجید است که إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ (۲)

إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (۳).

امروز جهان‌شمولیت کلام نورانی قرآن مجید از هر زمان دیگری هویداتر است. امروز تاثیر کلام روشن حق تعالی در مصحف شریف قرآن بیشتر از هر زمانی دیگر نمایان می‌شود. توصیه‌های نبی مکرم اسلام مبنی بر اتحاد مسلمانان و موحدین زیر سایه‌ی آموزه‌ها و تعلیمات ادیان الهی به وضوح جلوه‌گری می‌کند.

در دوران کنونی نیز رمز افتتاح و پیروزی مقاومت و همبستگی و بسیج عمومی در راه شکست این ویروس بی رحم است. قدر مسلم با ایمان به ذات اقدس الهی و جهاد علمی به زودی کرونا در پهنه‌ی گیتی شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها