سردار کارگر در مراسم رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر شاهد:

هر شهیدی یک رسانه بزرگ است/ به‌ تعداد شهدا و رزمندگان می‌توان کتاب نوشت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هر شهیدی، یک رسانه بزرگ است، گفت: به‌ تعداد رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا می‌شود کتاب نوشت.
کد خبر: ۴۴۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ - 07February 2021

شهدا، رزمندگان و جانبازان را دست‌نیافتنی معرفی نکنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (یک‌شنبه) در آیین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر «شاهد» که به همت بنیاد شهید برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به کسانی بشارت می‌دهند که منتظر هستند تا به آن‌ها ملحق شوند و به آن‌ها می‌گویند که «خوف» و «حزن» نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از شهداست، تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران از شهدا، جانبازان و ایثارگران است. اگر کسی فوت کند، برای خانواده‌اش یأس و ناامیدی به‌همراه دارد؛ اما شهدا زنده‌تر از زمان حیات خود هستند و اگر کسی شهید شود، می‌بینیم خانواده، دوستان و محله خود را به حرکت در می‌آورد.

سردار کارگر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ممکن بود گردانی به خط بزند و در این گردان مثلاً ۱۰۰ نفر شهید شوند، مسلما باید شهادت این ۱۰۰ نفر در روحیه دیگر رزمندگان اثر منفی می‌گذاشت؛ اما برعکس، شهادت آن‌ها اثر حماسی بیشتری داشت؛ این برکت شهداست.

وی با بیان اینکه هر شهیدی، یک رسانه بزرگ است، گفت: به‌تعداد رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا می‌شود کتاب نوشت و یا تاریخ شفاهی ثبت و منتشر کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با بیان اینکه دشمنان فکر کردند که با ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران تضعیف می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیون نفر از مردم در مراسم تشییع این شهید والامقام شرکت کردند و اگر پیکر‌های مطهر شهدای مقاومت را به همه استان‌ها نیز می‌بردند، باز هم مردم از آن‌ها همین‌گونه استقبال می‌کردند، این در حالی است که شهید حاج قاسم سلیمانی، سرلشکر و فرمانده‌ای بزرگ بود؛ اما در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «محسن حججی» که یک «ستوان دوم» بود نیز دیدیم که چه استقبالی در تهران، اصفهان و نجف‌آباد شد؛ این‌ها نشان می‌دهد که شهدا زنده‌تر و موثرتر از دوران حیات خود هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی در رابطه با این دو شهید والامقام صحبت می‌کنند، می‌گویند که «اخلاص» آن‌ها را به این جایگاه رسانده است.

وی تأکید کرد: باید به جوانان امروز بگوییم که شهدا هم مانند شما بودند؛ اما تلاش کردند و اوج گرفتند. ما نباید شهدا را در حدی ببریم که جوانان امروز نتوانند به آن‌ها دست پیدا کنند؛ بلکه باید شهدا، جانبازان و رزمندگان را به‌گونه‌ای تعریف کنیم که جوان امروزی بداند که مثلاً شهید حاج «قاسم سلیمانی»، جوانی در یکی از روستا‌های کرمان بوده و سپس به این جایگاه رسید، یا این‌که شهید «حسن باقری»، یکی از جوانان میدان خراسان تهران بود که به این جایگاه دست یافت و یا امثال شهیدان «صیاد شیرازی» و «بابایی»، از کجا به این جایگاه رسیدند.

سردار کارگر ادامه داد: شهدا، رزمندگان و جانبازان را دست‌نیافتنی معرفی نکنیم، بلکه باید آن‌ها را دست‌یافتنی کنیم که این هنر هنرمندان است، باید به‌گونه‌ای شهدا را معرفی کنیم که در عین قدسی بودن، هیچ دلبستگی روی زمین نداشته و رها شده بودند و همچنین باید سیر زندگی شهدا و ایثارگران را برای مردم تبیین کنیم، تا ببینند که چگونه آن‌ها به این مقام دست یافتند.

وی افزود: برخی تبلیغ می‌کنند که مردم فرهنگ ایثار و شهادت را فراموش کرده‌اند؛ این درحالی است که براساس آمار، تنها در یک‌سال، هفت میلیون نفر به راهیان نور رفته‌اند که از این تعداد ۸۰ درصد آن‌ها جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند، جوانانی که نه در دفاع مقدس و نه در انقلاب اسلامی حضور داشتند؛ یا مدافعان حرم نیز در سنینی قرار دارند که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند؛ اما دیدیم که با چه شوق و اشتیاقی، در این مسیر قدم نهادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با بیان این‌که بابِ جهاد و شهادت همیشه در کشور باز بوده و هست، تأکید کرد: ما در جمهوری اسلامی به‌دنبال این هستیم که جهاد وجود داشته باشد؛ اما جهادگران ما نیز زنده بمانند و این‌گونه نیست که برخی فکر می‌کنند که ما می‌خواهیم شهید بیشتر شود تا راجع به آن تبلیغات کنیم.

وی یکی از مشکلات امروز کشور را فراموشی رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این‌ها کسانی هستند که از همه دارایی خود گذشتند؛ اما توفیق آن را پیدا نکردند تا شهید یا جانباز شوند، ولی منتظرانند.

سردار کارگر بر ضرورت رسیدگی بر مشکلات جانبازان و خانواده‌های آن‌ها تأکید کرد و با اشاره با جایگاه رفیع خانواده‌های شهدا، خاطرنشان کرد: در کشور‌های دیگر وقتی جنگی اتفاق می‌افتد و تعدادی کشته می‌شوند، مسائلی نظیر افسردگی در میان خانواده‌های آن‌ها اتفاق می‌افند، اما در خانواده‌های شهدا، نه‌تنها شاهد این موضوعات نیستیم؛ بلکه می‌بینیم چه فرزندانی تربیت کردند و مادران شهدا حاضرند دیگر فرزندان خود را نیز فدای انقلاب اسلامی ایران کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار