مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

یکصد نفر در کارگاه‌های تخصصی تهیه «دانشنامه دفاع مقدس» استان مرکزی آموزش دیدند

کریمی گفت: کارگاه تخصصی دانشنامه دفاع مقدس برای نویسندگان و فعالان دانشنامه استان برگزار شده و تاکنون بیش از ۱۰۰نفر در این کارگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۴۴۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ - 11February 2021

یکصد نفر در کارگاه‌های تخصصی تهیه

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در کارگاه تخصصی دانشنامه دفاع مقدس گفت: یکی از رویکردهایی که امسال در ستاد چهل‌سالگی دفاع مقدس در استان مورد توجه بود پرداختن به محرومیت‌زدایی به‌ویژه در نقاط کم برخوردار بود، چراکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید در همه ابعاد اتفاق بیفتد.

کریمی اظهار کرد: در همین راستا به مناسبت ایام‌الله دهه فجر پروژه‌ها و برنامه‌های قابل‌توجهی در جهت رفع محرومیت‌زدایی در سطح استان انجام شد که با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس و در قالب برنامه های ستاد چهل سالگی انجام شدند و خوشبختانه آثار و خیرات زیادی برای اشتغال، معیشت، رفع نیازهای اساسی مردم و ایجاد پویایی و نشاط در مناطق استان داشتند.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در این راستا انجام شد تجهیز ۴۲ خانه ورزش روستایی بود که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان رقم خورد و خوشبختانه در طی دوسال گذشته در راستای تجهیز و ساماندهی خانه های ورزشی کار بزرگی انجام شده و امروز تعداد خانه های تجهیز شده به بیش از ۲۰۲ خانه رسیده که عمدتا به برکت کنگره شهدای استان و ستاد چهل سالگی دفاع مقدس بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه یکی دیگر از رویکردهای مهم ستاد چهل سالگی دفاع مقدس توجه به جوانان و نوجوانان با محوریت ایجاد برنامه های نشاط آفرین و سرگرمی های سالم بود که در طی این چند ماه اقدامات قابل توجهی انجام شد و جوانان زیادی از طریق این برنامه ها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شدند.

کریمی بیان کرد: امروز مهمترین برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی تهیه دانشنامه استان مرکزی است که گامی موثر برای معرفی نقش اثرگذار استان مرکزی در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی می باشد و خوشبختانه با هم افزایی های ایجاد شده استان مرکزی در این خصوص سرعت قابل قبولی و حرکت شتابنده ای دارد.

وی افزود: امروز شاهد برگزاری کارگاه تخصصی برای نویسندگان و فعالین دانشنامه استان مرکزی هستیم که تاکنون بیش از یکصد نفر در این کارگاه ها حضور پیدا کردند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دوره های تخصصی را می گذرانند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در راستای آموزش تکمیلی نویسندگان دانشنامه دفاع مقدس استان یک کارگاه سه مرحله ای پیش بینی شده که شامل آموزش مدخل یابی ، منبع یابی و مقاله نویسی است که با همکاری و هم افزایی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها انجام خواهد شد.

کریمی یادآور شد: سعی داریم کارگاه های تخصصی را برای کمیته های نظامی، جغرافیا، شهدا و شخصیت ها و کمیته فرهنگی و اجتماعی برگزار کنیم که در روزهای گذشته کارگاه های تخصصی برای مسئولین کمیته ها ، شورای هر کمیته و کلیه عناصر فعال نیز این کارگاه ها برگزار شده است.

وی بومی سازی دفاع مقدس رویکرد مهم تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات زیرساختی این کار در طی هفت سال گذشته انجام شده و امروز از نظر پیشرفت کار نسبت به سایر استان ها در وضعیت قابل قبولی قرار داریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: بومی سازی دفاع مقدس تاثیرات بسیار خوب و موثری بر روی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان دارد چراکه یک جوان وقتی از افتخارات و گذشته پرافتخار استان خود به خوبی آگاه باشد می تواند الگوهای خود را بهتر انتخاب کند و در مسیر زندگی آنها را مدنظر قرار دهد.

کریمی اظهار کرد: خوشبختانه استان مرکزی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طی این سال ها رتبه قابل قبولی دارد و به وضوح این همکاری و هم افزایی در همه بخش ها دیده می شود و این مسئله امروز در دانشگاه ها نمود بیشتری دارد و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اعلام آمادگی خود را برای کمک کردن در تهیه دانشنامه را انجام دادند و این استقبال قابل تحسین است.

وی بیان کرد: به جهت گستردگی مقالاتی که در طول این ایام برای تهیه دانشنامه داریم و استقبال ادارات و دانشگاه ها مقالات دانشنامه را به چند دسته کوتاه، بلند، متوسط و مقالات بی پایان تقسیم بندی می کنیم که نسبت به مداخل و سوژه های جمع آوری شده آنها تنظیم خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ستاد چهل سالگی دفاع مقدس تا پایان سال برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان مرکزی دارد و اسفند پیش بینی ها و برنامه ریزی های خوبی برای انجام برنامه های تاثیرگذار کرده ایم که در روزهای آینده آنها را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار