آیت‎الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله مصباح یزدی با طاغوت و غربزده‌ها مبارزه می‌کرد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در سه بخش، مبارزه با دستگاه جبار طاغوت، مبارزه با دیدگاه‌های مارکسیستی و مبارزه با لیبرال‌ها و غرب‌زده‌ها فعالیت داشت.
کد خبر: ۴۴۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳ - 12February 2021

آیت الله مصباح یزدی با طاغوت، مارکسیست‌ها و غربزده‌ها مبارزه می‌کردبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امشب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: سخن گفتن درباره چنین شخصیتی که در راه انجام‌ وظیفه، عمل به تکلیف الهی و خدمت به اسلام و قرآن و مکتب نورانی اهل‌بیت (ع) با اخلاص و از خودگذشتگی و خستگی‌ناپذیری در حقیقت به انجام رسالت‌های بزرگ الهی پرداخته، کاری بس دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی، عالمی عامل، فقیهی بصیر و زمان‌شناس و حکیمی مجاهد و مسئولیت شناس و از پیشگامان نهضت اسلامی و از یاران و یاوران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مطرح مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین بود.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: عقل و خرد انسان و قدرت خدادادی عقل که به‌عنوان حجت باطن از او یاد می‌شود در اختیار انسان قرار داده‌شده است که می‌تواند با شنیدن سخن، حق و باطل را تشخیص دهد.

حسینی بوشهری در ادامه گفت: علما نقش بزرگی در هدایت انسان‌ها دارند که در کلمات نورانی اهل‌بیت (ع) نسبت به عالمان دین تکریم به‌عمل‌آمده و در پیشگاه خداوند از درجات بالایی برخوردار هستند.

وی یادآور شد: عالمان دین در روز قیامت به همراه دیگر انسان‌ها محشور خواهند شد، اما از طرف خداوند خلعت‌ها و پاداش‌هایی به خاطر دو ویژگی سطح عالی دانش و خستگی‌ناپذیری که در هدایت جامعه دارند دریافت خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی در سه بخش، مبارزه با دستگاه جبار طاغوت، مبارزه ایدئولوژیک در مقابل دیدگاه‌های مارکسیستی در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب و مبارزه با لیبرال‌ها، غرب‌زده‌ها و سکولار‌ها فعالیت داشت.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی مکتب امام و راه امام خمینی (ره) را شناخته بود و در دوران خفقان ستم‌شاهی یک تنه نشریه «انتقام» را منتشر می‌کرد تا اعلام کند مبارزه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: مرحوم مصباح یزدی چهره اسلام زلال و ناب را در مبارزاتش به مردم ایران نشان می‌داد و این انسان، شجاع، زمان‌شناس و مرد میدان در صحنه‌های مختلف بود و همه زخم‌زبان‌ها را به جان خرید.

امام جمعه قم تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی، خیلی نامهربانی‌ها را تحمل کرد و حرف‌های ناشنیدنی شنید، اما همچون کوهی استوار در صحنه ماند و چنین اشخاصی در زمانه ما کم هستند.

حسینی بوشهری مطرح کرد: آیت الله مصباح یزدی در خصوص حوزه علمیه دغدغه‌مند و معتقد بود و حوزه بعد از انقلاب با حوزه قبل از انقلاب باید فرق داشته باشد چراکه رسالتش فرق کرده و اساتید و طلاب باید مسلط به علوم روز باشند و با زبان روز با مخاطب سخن گویند.

وی در پایان گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی بسیار ساده‌زیست، با اخلاق و متواضع بود و مدعی هیچ جایگاهی نبود و با نسل جوان ارتباط تنگاتنگی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار