انگیزه جبهه رفتن در وصیتنامه‌های شهدای بوشهر (۲)

وصیت‌نامه‌های بر جای مانده از شهدا دارای مضامینی است و در آن‌ها مطالبی وجود دارد که به‌خوبی گویای نقش انگیزه‌های دینی آنان از عزیمت به جبهه‌هاست.
کد خبر: ۴۴۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰ - 11April 2021

انگیزه جبهه رفتن در وصیتنامه های شهدای بوشهر(2)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، دفاع از کشور و آب و خاک مسئله‌ای است که هم در ذات انسان‌ها ریشه دارد و از منظر اسلام کسی که در راه دفاع از اهل و خانواده و حتی صیانت از اموال خود کشته شود، اجر شهید را دارد.

بر همین اساس در طول تاریخ شاهد آن بوده‌ایم که هر زمانی بخشی از کشور ما مورد تهاجم بیگانه قرار می‌گرفت، مردم بر اساس وظیفه دینی و شرعی خود به دفاع می‌پرداختند.

وصیت‌نامه‌های بر جای مانده از شهدا دارای مضامینی است و در متن آن‌ها مطالبی وجود دارد که به خوبی گویای نقش انگیزه‌های دینی آنان از عزیمت به جبهه‌ها است. برای نمونه، در ادامه انگیزه جبهه رفتن شهدای شهر بوشهر را در وصیت‌نامه‌های آن‌ها می‌خوانیم:

شهید هادی ابرار

به همه بگویید اجباری نیست و با آگاهی کامل و هدفی مشخص پای در میدان آزمایش می‌نهیم و آن‌قدر می‌جنگیم تا جان‌مان را فدای اسلام کنیم تا خدا از ما راضی شود، با تصمیمی راسخ و اراده‌ای آهنین و امید وافر و تابعیت از الگوهایی، چون حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) و فرزند برومندش امام حسین (ع) مشتاقانه به دیدار معشوق می‌روم.

شهید ماشاءالله دشتی

خداوند به من عنایت کرد تا به عنوان یاری کوچک در کنار امام، این فریادگر زمان و رسواکننده ستمگران باشم و به ندای او که ندای امام حسین (ع) است پاسخ دهم و با نبرد با کفار صدامی و جهانی کمر همت بربندم و در نبرد حق علیه باطل شرکت کنم و خون ناقابل خود را در این راه نثار کنم.

شهید حسن لک

اینجانب «حسن لک» بر خود واجب می‌دانستم که در این جنگ که آمریکای جنایت‌کار بر ایران اسلامی تحمیل کرده است، شرکت کنم و بجنگم و هیچ کس مرا در این کار مجبور نکرده، فقط ایمان به خدا بود که توانست قلب مرا روشن نماید تا در این راه گام بردارم.

شهید غلامرضا جمهوری

آری اینک که انقلاب اسلامی به مرحله حساسی وارد شده است؛ ولایت فقیه از هر سو مورد حمله دشمنان خدا قرار گرفته. من هم به عنوان فرد مسلمان و یک نفر ایرانی برای دفاع از اسلام و حریم کشور اسلامی به جبهه رهسپار گردیدم.

شهید علی محمودی

اینجانب «علی محمودی» با شناخت و آگاهی کامل و با عشق و علاقه‌ای که به سرور آزادگان عالم امام حسین (ع) و فرزند شایسته‌اش امام خمینی دارم داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد شده‌ام.

شهید عبدالرضا جمهوری

من احساس مسئولیت مکتبی کردم و به جبهه‌های جنگ راهی شدم. راهی شدن من فقط در این جمله خلاصه می‌شود «ِدینم را به اسلام ادا کنم و لبیک به ندای امام خمینی کبیر بگویم».

شهید سید حسن جعفری

به یاری خداوند توانا عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کربلای خونین ایران می‌شوم و می‌روم تا بتوانم به فرمان حق عمل کنم تا شاید فیض شهادت نصیب من هم گردد.

شهید علیرضا بحرینی

من هم وظیفه خود دانستم که به جبهه‌های حق علیه باطل بروم تا خاک میهن اسلامی را از وجود مزدوران بعثی پاک کنم و صدام جنایت‌کار را نیست و نابود کنم.

شهید فریبرز گیتی‌زاده

مادر جان! بدان که من این راه را با آگاهی کامل انتخاب کرده‌ام و باید همچون مولا و سرورم امام حسین (ع) در این راه به شهادت برسم.

شهید مظفر خضری

من خود داوطلبانه به جبهه‌های نبرد آمدم با اینکه در روستا‌ها هم یک جهادگر بودم در جبهه‌ها هم این چنین هستم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار