اولین نوروز انقلاب اسلامی ـ 13/

رژیم صهیونیستی تا ابد محکوم است

امام خمینی (ره) در تاریخ 13 فروردین 1358 در جمع گروهی از فلسطینیان فرمودند: «ما اسرائیل را محکوم می‌کنیم. اسرائیل غاصب است، قدس باید نجات پیدا کند و اسرائیل را براند. دولت‌های عربی باید با هم اجتماع کنند و اسرائیل را از زمین‌های خودشان برانند و دست مستعمرین را کوتاه کنند.»
کد خبر: ۴۴۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ - 02April 2021

اسرائیل برای ابد محکوم استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اینک در دهه پنجم عمر پربرکت خود قرار دارد و همچنان با تکیه بر آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) به راه خود ادامه خواهد داد.

این انقلاب روزها و شب‌های سختی را از سر گذارنده که باید بارها مورد بازنگری قرار بگیرد. یکی از این مقاطع حساس اولین نوروز انقلاب اسلامی است، مردم ایران در حالی بهار انقلاب و بهار طبیعت را جشن می‌گیرند که باید خود را برای در اولین انتخابات (10 فروردین 1358) بعد از انقلاب آماده کنند.

این در حالی است که عده‌ای از ضد انقلاب‌ها و تجزیه‌طلبان با شعارهای فریبنده سعی دارند تا استقرار انقلاب را با شکست مواجه کنند. مجموعه اولین نوروز انقلاب نگاهی دارد به آن روزهای فراموش نشدنی که قسمت سیزدهم آن را در ادامه می‌خوانید:

ملاقات در قدس

امام خمینی امروز 13 فروردین 1358 در جمع گروهی از فلسطینیان و اسقف کاتولیک‌های بیت‌المقدس - اسقف کاپوچی - طی سخنانی خطاب به آنان گفتند: «من از سال‌های بسیار طولانی شاید 20 سال قبل نسبت به اسرائیل نظرهای خود مرا کرارا گفته‌ام و حالا هم می گویم، ما اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

اسرائیل غاصب در محلی که آمده است به طور غصب آمده است و قدس باید نجات پیدا کند و اسرائیل را براند. عربی باید با هم اجتماع کنند و اسرائیل را از زمین‌های خودشان برانند و دست مستعمرین را کوتاه کنند. من از خدای تبارک و تعالی خواهانم که ما به این آمال برسیم و ما و شما در قدس همدیگر را ملاقات کنیم.

جیمی کارتر رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست لایحه کمک اقتصادی و نظامی 4/8 میلیارد دلاری اضافی آمریکا به مصر و اسرائیل را بررسی و تصویب کند.

به گزارش روزنامه کویتی الرای‌العالم از این مبلغ دلار به اسرائیل می‌رسد که 800 میلیون آن برای ساختن تو پایگاه هوایی در نقب 32 میلیارد دلار آن به اعتبارات نظامی اختصاص می یابد و اما به مصر 1/5 میلیارد دلار کمک نظامی و 300 میلیون دلار کمک اقتصادی خواهد رسید.‌ این کمک‌ها سه سال در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری چین‌نو شوروی را متهم کردند که با توسل به روش‌های خرابکارانه در پی ایجاد آشفتگی و بی نظمی در ایران است تا بدین وسیله در اوضاع ایران به نفع مسکو اعمال نفوذ کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری چین‌نو افزوده است:

«مردم ایران قادرند مشکلات داخلی خود را حل کنند اما ابرقدرت‌ها به ویژه شوروی تمایلی به ثبات و پیشروی مردم ایران به سوی استقلال واقعی ندارند. در ایران یک جناح طرفدار شوروی وجود دارد که با ظاهری مخالف سلطنت، تلاش می‌کند که رژیمی طرفدار شوروی در ایران روی کار آورد ضربه تزار های جدید مسکو در یورش به سمت جنوب خدمت کند.»

منبع: پیدایش نظام جدید به قلم «هادی نخعی» و «حسین یکتا»، ناشر مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار