معرفی کتاب؛

«اردوگاه م. 73»

کتاب «اردوگاه م. 73» روایتگر خاطرات رزمنده هشت سال دفاع مقدس «بیژن محمد رضاپور» توسط انتشارات معبر به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۴۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۱ - 03March 2021

«اردوگاه م. 73»   //سلام//عکس عوض شود چون کشیده شده است///به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، کتاب «اردوگاه م. 73» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع‌ مقدس است که در برگیرنده‌ خاطرات یکی دیگر از فرزندان انقلاب اسلامی و پاسدار مرز و بوم کشور و رزمنده هشت سال دفاع مقدس، «بیژن محمد رضاپور» است که مصاحبه آن توسط «مرتضی شادمهر» و تدوین این کتاب توسط «اکرم روح آزاد» انجام گرفته است.

این کتاب در سال 1397 و در 282 صفحه توسط انتشارات معبر به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

در قسمتی از این کتاب آمده است:

بیشترین استقبالشان برای سواد آموزی بود چون خیلی از اسرای عراقی اردوگاه ما سواد آن چنانی نداشتند. اسرایی که نیاز بود عربی یاد بگیرند امکانات و کتاب‌هایی داشتیم که آقای محیی الدین توفیق مسئول فرهنگی از مرکز درخواست می کرد و آنان هم برای اردوگاه می فرستاند ولی آن دسته از اسرایی که می‌خواستند زبان فارسی را یاد بگیرند زمینه لازم را با همکاری آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی فراهم می کردیم...

بردن اسرا به نماز جمعه هفتگی بود؟

نه، هر هفته نمی بردیم، بلکه این برنامه به طور مرتب هر دو سه هفته یکبار بود.

اسرای شیعه و سنی نماز جماعت جداگانه داشتند؟

بله، نماز جماعت جداگانه و اختیاری بود. نماینده عقیدتی - سیاسی اسرا این برنامه ها را انجام می داد.

شما بیشترین مواقع، شب ها سرکار بودید یا روزها؟

من یک ماه اول، بیشتر شب‌ها در اردوگاه بودم در واقع بیشتر مسئولان اردوگاه شب‌ها در اردوگاه بودند. شاید گاهی پیش می‌آمد که دو، سه ساعت از شب را در اردوگاه نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار