چهل سالگی سرو/

نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «حمید جعفری»

شهید «حمید جعفری» با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه حین عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «حمید جعفری» در چهارم آذرماه 1339 در شهرستان میانه چشم به جهان گشود. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه حین عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حمید جعفری» در چهارم آذرماه 1339 در شهرستان میانه چشم به جهان گشود. وی سومین فرزند خانواده بود و همزمان با تحصیل جهت کمک به هزینه‌های تحصیلی خود و مخارج خانواده کار می‌کرد و در دوران دبیرستان فعالیت‌های انقلابی خود را شروع نمود.

پس از انقلاب اسلامی نیز فعالیت‌های انقلابی خود را ادامه داد و در بسیج و سپاه شروع به فعالیت کرده و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 30 دی‌ماه 1366 در عملیات بیت‌المقدس 2 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش نیز در تاریخ 20 تیرماه 1374 در شهرستان میانه تشییع شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

پروردگارا من هم مثل شهیدان دیگر می‌آیم تا با قطرات خونم به دریای شهیدان بپیوندم و باید رفت و تو را شکر که راه شهادت را یگانه راه رسیدن به خودت است به این بنده حقیر و گناهکار ارزانی داشتی.

تو را شکر که این نعمت گرانقدر خود را به این انسان گناهکار عطا نمودی و من تنها راه سعادت خویش را شهادت در راهت یافتم و این نیست مگر لطف و عنایت پروردگار نسبت به بنده. خداوندا مرا از این همه لطف و عنایت دور مگردان و شهادت را نصیبم کن.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار