ستاری در مراسم رونمایی از محصولات زندگی تبیان مطرح شد؛

زبان فارسی عامل نفوذ فرهنگی کشور در جهان است/ لزوم توجه هدفمند به نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه زبان فارسی عامل نفوذ فرهنگی کشور در جهان است،گفت: سازمان‌ تبلیغات اسلامی باید زیرساختی برای علوم انسانی باشد تا در زمینه فناوری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از سبد اول محصولات زندگی خانه نوآوری تبیان با حضور دکتر «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حجت‌الاسلام «محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

خجسته: خودمان را بازیگر اصلی شبکه ملی فناوری می‌دانیم

خجسته مدیرعامل تبیان در ابتدای مراسم رونمایی گفت: تبیان یک سازمان فناورانه اجتماعی است که تلاش می‌کند در جهانی که هر روز تکنولوژی پیشرفت می کند در حوزه فناوری‌های ارتباطی بر زندگی افراد اثرگذار باشد. نسل‌های فناوری هر قدر با سرعت پیش می رود  و هوش مصنوعی نقش محوری ایفا می‌کند فرصت و تهدیدهایی مطرح می‌شود.

ستاری: زبان فارسی عامل نفوذ فرهنگی کشور در جهان است

وی با تاکید براینکه تبیان در آینده می‌خواهد پلتفرم زندگی ایرانی باشد که بتواند مسائل آن‌ها را حل کند، افزود: تلاش می‌کنیم در تبیان با به‌خدمت گرفتن فناوری صنایع نرم را ایجاد کنیم و علوم انسانی را با فناوری ترکیب کنیم و برای زندگی ایرانی با ایده‌های نوآورانه محصولات خلاقانه طراحی کنیم؛ ما خودمان را بازیگر اصلی شبکه ملی فناوری تلقی می‌کنیم.

قمی: در زمینه خانواده و سبک زندگی نیازمند جهاد هوشمندانه و همه‌جانبه هستیم

در ادامه، حجت‌الاسلام قمی در سخنانی از توجه به مسئله محوری در کشور ابزار خوشحالی کرد و اظهار داشت: نگاه مسئله ‌محوری ما را به سمت راه‌حل هدایت می‌کند. ما در کشورمان مسئله‌های خودمان را داریم و به تعبیر رهبری انقلاب اسلامی «دشمنان بشریت به خانواده ما هجمه کرده‌اند» لذا ما به‌دنبال روش‌های اختصاصی برای مشکلات خودمان هستیم.

وی خلاقانه بودن را ویژگی تبیان دانست و گفت: حرف نو و تازه ما در تبیان پیشرفت‌های ماست. اتفاقات بزرگی توسط نخبگان در مسیر کشور که الگو بومی دارد ایجاد شده است اما دستگاه‌های تبلیغی روایت این همه پیشرفت را خوب انجام نداده‌اند در حالی که باید این پیشرفت‌ها را روایت کرد. یکی از زحمات‌های تبیان روایت همین پیشرفته‌ است و در این زمینه گام برداشتن در زمینه احیای زندگی حیات طیبه مسیر پیش و روی ماست.

ستاری: زبان فارسی عامل نفوذ فرهنگی کشور در جهان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سبک زندگی ایرانی را نماد استقلال کشور دانست و تاکید کرد: در زمینه خانواده و سبک زندگی نیازمند جهاد هوشمندانه و همه‌جانبه هستیم چراکه بدون خانواده سرزنده، آباد کردن زندگی ایرانی و حرکت به سمت حیات طیبه رخ نخواهد داد لذا گام‌های بلند و استواری باید در این مسیر باید برداریم.

ستاری: نوآوری به‌طور ساختاری سرکوب می‌شود

سورنا ستاری در پایان این مراسم عنوان کرد: هزینه‌های بسیار زیادی در زمینه آموزش، بهداشت و رفاه در کشور صورت انجام می‌گیرد که مردم باید تاثیر آن را در مسیر زندگی ببینند، گفت: در حوزه‌های مرتب با علوم انسانی باید نگاه عمیق‌تری داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه در قدرت علوم انسانی ایجاد شده به روش‌هایی دست پیدا کرده‌ایم، افزود: مردم فرهنگ غنی کشور را در رفتار روزمره و اسباب‌بازی بچه و دیگر فرهنگ‌ها باید ببینند و راه آن ایجاد پلتفرم‌ و زیرساخت‌هاست.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور به رتبه سایت‌های فارسی زبان ایرانی در بین پربیننده‌ترین رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: رتبه برابر رسانه‌های ایرانی نشان دهنده قدرت زبان فارسی است و هر اندازه این پلتفرم‌ها تقویت شوند قدرت نفوذ فرهنگی کشور در جهان افزایش پیدا می‌کند و اگر این قدرت در قالب گیم و انیمیشن گسترش پیدا کند به قدرت عمومی کشور منجر می‌شود.

ستاری ادامه داد: سازمان‌ تبلیغات اسلامی باید زیرساختی برای علوم انسانی باشد تا در زمینه فناوری مورد بهره‌برداری قرار گیرد. سرکوب نوآوری به صورت ساختاری همواره مشکل کشورمان بوده است درحالی که در این مبارزه ما باید برای توسعه اقتصاد غیرنفتی پشتیبان نوآوری‌ها باشیم.

ستاری: زبان فارسی عامل نفوذ فرهنگی کشور در جهان است

براساس این گزارش، در پایان دو تفاهم‌نامه همکاری به امضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رسید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار