مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

زنان ایثارگر، فرشتگان تاریخ‌ساز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: زنان ایثارگر، فرشتگان تاریخ‌ساز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این عزیزان نقش بسیار مهمی در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.
کد خبر: ۴۴۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «احمد گروهی» مدیرکل بنیاد شهید کرمان در یادواره استانی زنان شهیده، جانباز و آزاده استان در جوار مزار سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: زنان ایثارگر این مرز و بوم، فرشتگان تاریخ ساز و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که این عزیزان نقش بسیار مهمی درتاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان 47 شهیده، 26 جانباز و 2 آزاده زن وجود دارد با الگو‌گیری از حضرت فاطمه (س) و ائمه (س) در میدان‌های مبارزه با دشمنان اسلام وارد شدند.

زنان ایثارگر، فرشتگان تاریخ ساز افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه زنان علاوه بر مدیریت خانه و خانواده، همسرانشان جهت اعزام به جبهه و میدان‌های حق علیه باطل همراهی می‌کردند عنوان کرد: امنیت و آسایش امروز را مدیون ازخود‌گذشتگی این عزیزان و خون شهدا هستیم.

‌گروهی گفت: امروز این یادواره با همکاری دفتر اموربانوان و خانواده استانداری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد که این حرکت جهت تبیین نقش زنان ایثارگر استان برنامه‌ریزی شده است.  

وی با اشاره به جمع‌آوری زندگینامه جهت تالیف کتاب زنان شهیده، انتشار آثار و دست‌نوشته این عزیزان، نامگذاری بوستانی به نام یکی از بانوان شهیده عنوان کرد: تبلیغات شهری و تابلونویسی، کاشت نهال در اسفندماه به یاد این شهدا، تولیدمستند تلویزیونی، نامگذاری معابر و نامگذاری یکی از میادین شهری به عنوان یادمان زنان شهیده از جمله برنامه های این یادواره است.

‌نخستین یادواره بانوان شهید، جانباز و آزاده استان کرمان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه کرمان، «علی زینی‌وند» استاندار کرمان، «فریده اولادقباد» مشاور اموربانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران، «فاطمه‌السادات حسینی» مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری و تعدادی از مسئولان و خانواده‌های شهدای استان در جوار مرقد شهید «سلیمانی» در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها