مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی:

دفاع مقدس دروازه صدور گفتمان انقلاب بود/ نهادینه شدن فرهنگ ایثار و فداکاری؛ ثمره جاودانه دفاع مقدس

محسن نصرپور گفت: مجاهدت رزمندگان اسلام، جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را مبدل به دروازه صدور گفتمان انقلاب نمود و این شرایط را فراهم کرد که جهانیان با معارف نهضت خداجویانه خمینی کبیر آشنا شوند.
کد خبر: ۴۴۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محسن نصرپور» مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه دفاع مقدس که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در بین ادارات کل حفظ آثار جزو ادارت موفق است.

وی افزود: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به منظور ترویج فرهنگ مقاومت و برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس شاهد تحرک خوبی در سطح استان با محوریت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی بودیم. 

نصرپور در بخش دیگری از سخنانش دفاع مقدس را تجلی صدور انقلاب خواند و ادامه داد: با مجاهدت رزمندگان اسلام، جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تبدیل به دروازه صدور گفتمان انقلاب شد و این شرایط را فراهم کرد که جهانیان با معارف نهضت خداجویانه خمینی کبیر آشنا شوند.

وی افزود: پرداختن به دفاع مقدس در عرصه رسانه نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات و رعایت کردن ظرافت‌هایی است تا به مدد آن، بتوان ارزش‌های آن سال‌های پرحماسه را برای گروه‌های مختلف هدف بازگو کرد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و فداکاری را ثمره جاودانه دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: شیوع کرونا علیرغم درگیر ساختن جامعه ما با آسیب‌ها و هزینه‌های گوناگون، اگر یک برکت داشته باشد، همانا یادآوری فرهنگ ایثارگری بود؛ به‌گونه‌ای در امتداد همان فرهنگ، مراکز درمانی ما به‌مثابه جبهه‌های دفاع مقدس و کادر درمانی ما یادآور همان رزمندگانی شدند که نسل جوان ما ۴۰ سال قبل تنها تصاویری از آن‌ها دیده و اوصافی از آن‌ها را در کلام راویان و رسانه‌ها شنیده بود.

وی ادامه داد: امامین انقلاب مستمراً بر این حقیقت تأکید داشته‌اند که دفاع مقدس مشحون از رویکردهای دفاعی و ارزشی بوده است ولذا خبرنگاران و اصحاب رسانه باید حتی در متون خبری و تحلیلی، کاربری واژه دفاع مقدس را بر جنگ تحمیلی و تعابیر مشابه ارجح بدانند.

نصرپور در تبیین جنبه‌هایی از تحرکات شوم دشمنان برای کمرنگ ساختن تأثیرات فرهنگی دفاع مقدس بر جامعه ما تصریح کرد: دشمن ما بیکار ننشسته است و به‌واسطه آن‌که دفاع مقدس، سرمنشأ نشر بسیاری از فرهنگ‌های مؤثر در تحرکات استکبارستیزانه ملت ما در چهاردهه گذشته بوده است، معارف آن را با دقت هدف گرفته و برنامه‌ریزی‌های ضد فرهنگی مخصوصی برای «تحریف حقایق»، «ایجاد شبهه و تردیدافکنی» و «ترویج افراط‌وتفریط در بیان خاطرات و روایات» را در دستور کار قرار داده است.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها وظیفه‌ دارند تا مردم را نسبت به داشته‌های خود آگاه سازند تا همچون سرمایه‌های طبیعی، دغدغه‎مندی‎های مقدس در خصوص حفظ آثار و ارزش‌های معنوی هم در جوامع فرهیخته و حتی آحاد جامعه ایجاد شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: هنر اصحاب رسانه‌ این است که معارف و آموزه‌های ناب هشت سال حماسه‌سازی رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس را که همچون قهرمانانی فراموش‌نشدنی، سرمشقی‌هایی از نحوه ایجاد نشاط مذهبی در جامعه را از خود به یادگار گذاشته‌اند، به‌عنوان دستورالعمل‌های مدون فرهنگی ارائه نمایند تا در نگرش آحاد جامعه نسبت به دفاع مقدس بالأخص آن دسته از نوجوانان و جوانانی که تحت تأثیر القائات و شبهه‌افکنی‌های رسانه‌های بیگانه هستند، تغییر ایجاد شود.

وی در انتها سخنان خود ابراز امیدواری کرد: مدافعان حرم، مدافعان سلامت و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب از رهروان فرهنگ دفاع مقدس هستند و امیدواریم تا در پرتو عنایات حضرت حق و به برکت خون‌های پاک شهدا، زمینه توفیق هرچه بیشتر این عزیزان فراهم شود.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام‌ «علیرضا دهقان» مدیر مسئول خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی، با تقدیر از همکاری‌های سازنده خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای استان ابراز داشت: هم‌افزایی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند همکاری هرچه بیشتر اصحاب رسانه است و باید بنا به قول شهید سیدحسین علم‎الهدی که فرمود «عاقلانه فکر کنیم و عاشقانه عمل کنیم»، توسعه همکاری‌ها برای تحقق اهداف بلند و متعالی فرهنگی را با تصمیم حکیمانه و عمل انقلابی همراه سازیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار