مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اصحاب رسانه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شهیدان تاسی کنند

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اصحاب رسانه باید با احساس تکلیف در وسط میدان حضور پیدا کنند و اثرگذار باشند.
کد خبر: ۴۴۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس آیین تجلیل از فعالین رسانه در عرصه دفاع مقدس با حضور محسن نصرپور مدیرکل صدا‌وسیمای استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از پیشکسوتان و فعالان رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: در حوزه دفاع مقدس همه باید احساس مسئولیت کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های استانی در جهت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم.

این مسئول در ادامه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های متنوع و فراوانی در سطح استان برگزار شد و نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در قله چهلمین سالگرد دفاع مقدس یعنی هفته دفاع مقدس با مشارکت ۵۲ دستگاه اجرایی استان که حضور مستقیم داشتند برگزار شد. در گرامیداشت این حماسه جاوید پشتیبانی خوب شهرداری، نقش‌آفرینی رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ساختارهای اداری سبب شد تا این مناسبت ملی به خوبی گرامی داشته شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه شان شهیدان عند ربهم یرزقون است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید با صد زبان یک کلام را تبلیغ، تبیین و ترویج کنند و آن این است که آثار و ارزش‌های دفاع مقدس باید تا قرن‌ها سکه رایج و سخن حقیقی و قابل نشر در جامعه باشد چراکه به استناد اسناد موثق تاریخی و اطلاعات موجود قبل از انقلاب و دفاع مقدس در ۲۰۰ سال گذشته هرگاه متجاوز و زورگوی بین‌المللی و منطقه‌ای اراده کرده یک قطعه از جغرافیای ایران را برای گسترش قلمرو خود از این سرزمین جدا کرده است. اینگونه اقدامات که نشانگر بی‌کفایتی سلاطین نالایق بوده موجب سرافکندگی و سرخوردگی ملت ایران و خدشه‌دار شدن غرور ملی آنان شده است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: اما انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقطه اوج عزت و شرف مردم ایران اسلامی است چراکه با ایستادگی و مقاومت خود شعار ما می‌توانیم را محقق کردند و با دفاع از ناموس، عزت و شرف ایران اسلامی برگ زرینی در تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشتند.

این مسئول تصریح کرد: امت حزب‌الله در بزنگاه‌هایی همچون دفاع مقدس پاسخ متجاوز را داد و این نسخه عزت و سند سربلندی ملت ما است که برای تحقق گام دوم انقلاب باید به فرهنگ دفاع مقدس تاسی کنیم.

وی بیان داشت: اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ در سایه آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، رهبری‌های داهیانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، رزم مجاهدان سخت‌کوش و حماسه‌سازان جاوید مقاومت و مدافعان حریم و حرم تحقق پیدا کرده است. درود به روح پاک شهیدان می‌فرستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم که رهرو صادقی برای آنها باشیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به اهمیت نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر یک از شما به هر میزان که توان دارد باید اثرگذار باشد و در این مسیر شهیدانه عمل کند. شهدا برای دفاع از اسلام و انقلاب احساس تکلیف کردند و با دست خالی در وسط میدان حاضر شدند، امروز هم برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به شهیدان تاسی کنیم و با حضور فعال خود روح ایستادگی و مقاومت را در جامعه زنده نگهداریم.

این مسئول با بیان اينکه تاکید و تدبیر رهبر معظم انقلاب بیان حقایق و وقایع دفاع مقدس است، ابراز داشت: دفاع مقدس یک حوزه بین‌بخشی است و کسی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد همه مردم ایران اسلامی و مستضعفین زیر دین و بار امانت حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس هستند؛ بر همین اساس باید اصحاب رسانه از این حماسه عظیم سخن بگویند و ناشر ارزش‌های آن باشند و این تکلیفی است که بر عهده یکایک ما است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی و اداری، فعالان فضای مجازی و نیروهای مسلح که در گرامیداشت حماسه چهلمین سالگرد دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند بر تداوم برگزاری برنامه‌های این مناسبت ملی تا پایان سال‌جاری تاکید کرد.

در انتهای این مراسم از ۴۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان فعال خبرگزاری‌ها و جراید در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها