مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات مطرح کرد؛

ارائه موکب‌داران 140 میلیارد تومان به مناطق محروم خدمات

حمید افضلی گفت: در ایام ماه محرم و صفر موکب‌داران در سراسر کشور ۱۴۰ میلیارد تومان بسته سلامت، معیشتی و لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارائه کردند.
کد خبر: ۴۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ - 21February 2021

ارائه موکب‌داران 140 میلیارد تومان به مناطق محروم خدماتبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «حمید افضلی» مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور امروز در نشست با اعضای ستاد اربعین و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به فعالیت موکب‌ها در ایام و شرایط کرونایی اظهار داشت: 2500 موکب در سراسر کشور فعال است که در ایام کرونایی در قالب پویش‌ها و کمک‌های مومنانه خدمات خود را ارائه می‌کنند.

وی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم‌التحریر در مناطق محرم را از جمله فعالیت موکب‌داران در شرایط کرونایی دانست و بیان کرد: در ایام ماه محرم و صفر موکب‌داران در سراسر کشور 140 میلیارد تومان بسته سلامت، معیشتی و لوازم‌التحریر به مناطق محروم ارائه کردند.

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به پویش مهر حاج قاسم خاطرنشان کرد: در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پویش مهر حاج قاسم برای خدمات رسانی به محرومان تشکیل و در این راستا طرح‌های مهمی اجرا و افتتاح شد.

افضلی با بیان اینکه در روستاهای محروم، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه در قالب مهر حاج قاسم اجرا شد گفت: در این راستا پروژه‌های آبرسانی، ساخت مدرسه، مسکن روستایی، سیل بند، مسجد و درمانگاه اجرا شد.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: موکب‌داران اربعین حسینی در اجرای پروژه‌های مهر حاج قاسم امسال 56 میلیارد تومان اعتبار هزینه کردند که بخشی از آنها افتتاح شد و برخی هم تا سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کمک به آزادی زندانیان، تامین اقلام جهیزیه، توزیع بسته معیشتی، تبلت بین دانش‌آموزان روستایی و آبرسانی به روستاها را از دیگر برنامه‌های خیران حرم‌ساز و موکب‌داران اربعین حسینی در قالب پویش مهر حاج قاسم دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم موکب‌های اربعین حسینی را نماد اسلام، شیعه و ارادت به امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: اربعین نماد اقتدار، عظمت اسلام، رمز ماندگاری و جاودانگی این فرهنگ تفکر عاشورایی امت اسلام است.

محمدتقی ایرانی با بیان اینکه کنگره عظیم جهانی اربعین حسینی سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان است تاکید کرد:  کنگره اربعین حسینی آوردگاه به‌عنوان آوردگاه بازماندگان عرصه خون و شهادت تبدیل شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع)  قابل وصف نیست افزود: اوج این علاقه و عشق در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی متبلور می‌شود.

معاون استاندار بوشهر حضور پرشور و شعور مسلمانان در کنگره بزرگ اربعین حسینی را بیانگر اوج عظمت اسلام و شیعه دانست و تصریح کرد: هرچند ویروس کرونا سبب محدود شدن بسیاری از مراسم‌ها را به‌طور موقت شده ولی با توجه به عزم و اراده ملت‌ها انتظار می‌رود در فاصله زمانی کوتاهی پس از رهایی از شر این ویروس ، مجددا به زیارت امام حسین (ع) نائل می‌شویم.

ایرانی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستاهای مختلف استان خوزستان در همجواری با استان بوشهر افزود: با توجه به همسایگی استان بوشهر با خوزستان و تردد میان 2 استان قرار است یک هفته ورودی‌های شهرستان دیلم از خوزستان بسته شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها در ایام کرونا خدمات زیادی به جامعه و محرومان ارائه کردند خاطر نشان کرد: موکب‌های استان بوشهر به عنوان پایگاه عظمت، برکت، خیرخواهی و دیانت در کربلا، نجف و سایر محورها برای ادامه خدمت به مردم محروم و آسیب دیده راه‌اندازی شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر هم از فعالیت کمک‌های مومنانه موکب‌داران استان خبر داد و بیان کرد:در شرایط کرونایی و برگزار نشدن راهپیمایی اربعین حسینی،  موکب‌داران استان در ایام ماه محرم و صفر 14 میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه به نیازمندان پرداخت کردند.

عبدالرضا مطاف افزود: این خدمات در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، لوازم بهداشتی و دستکش بوده‌ است.

وی از توزیع تبلت میان دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد و  خاطر نشان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه، موکب‌داران استان بوشهر 313 دستگاه تبلت در اختیار دانش‌آموزان استان قرار دادند و در این راستا در ایام محرم و صفر 10 هزار و 300 بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه در هفت سال گذشته در ساخت 3 نیم ضریح حضرت عباس(ع)، امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) مردم مشارکت کرده‌اند تصریح کرد: در این راستا یک‌هزار و 300 نیروی کار متخصص به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام و در کار ساخت و ساز حرم‌ها مشارکت داشته‌اند.

مطاف از ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) در قالب طرح توسعه حرم امام حسین (ع)  خبر داد و گفت: 3 هزار نفر از مردم استان بوشهر با تکمیل فرم ثبت‌نام به مدت پنج سال ماهانه نذرهای خود را ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 64 موکب است افزود: این موکب‌ها در مسیرهای ارتباطی میزبان استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد در ایام اربعین حسینی  مستقر هستند.

در این آیین از موکب‌داران استان بوشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار