مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

علما و روحانیون نقش بزرگی در هدایت و رهبری مردم داشتند

حجت‌الاسلام «حسین الوند» گفت: علما و روحانیون، به تبعیت از روش زندگی ائمه اطهار (ع‌) همواره نقش بزرگی در هدایت و رهبری مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی ایفاء کردند که بارزترین نمونه آن، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۴۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ - 22February 2021

علما و روحانیون نقش بزرگی در هدایت و رهبری مردم داشتند

حجت‌الاسلام «حسین الوند» مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: علما و روحانیون، به تبعیت از روش زندگی ائمه اطهار (ع‌) همواره نقش بزرگی در هدایت و رهبری مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی ایفاء کردند که بارزترین نمونه آن، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پیشگامی علما و روحانیون کشور و همراهی مردم انقلابی ایران، منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی و تاسیس جمهوری اسلامی شد.

الوند گفت: نمونه دیگر آن حضور روحانیت اصیل و انقلابی در دفاع مقدس و پس از آن جبهه مقاومت بود که علاوه بر جنبه های تبلیغی، در عرصه رزمی نیز به ایفای نقش پرداختند. از این رو نقش رهبری علما و روحانیون در پرچمداری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، انکارناپذیر است.

وی افزود: به همین منظور و با هدف تبیین نقش علماء، روحانیون و طلاب در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی برگزار شد و دبیرخانه جشنواره در تهران و قم قرار داشت و استان‌ها موظف به جمع آوری آثار در محورهای مطرح شده در حوزه روحانیت شدند. 

مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: جهت هماهنگی بیشتر دو جلسه با حضور عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و نهادهای حوزوی و فرهنگی برگزار شد و نسبت به جمع آوری آثار تولید شده در حوزه روحانیت اعم از کتاب، فیلم، عکس، مستند، کلیپ، موشن گرافی و‌... در سطح استان گلستان اقدام و تعداد 12 کتاب، 15 مستند و کلیپ و 35 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی بیان داشت: در بین آثار ارسالی، کتاب «امام گردان» (زندگینامه و خاطرات روحانی شهید سردار محمدعلی ملک) اثر «رحیم مخدومی» که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در سال 1392 به چاپ رسیده است، به عنوان «شایسته تقدیر» برگزیده شد و همچنین در این جشنواره از روحانی آزاده و جانباز «عبدالکریم مازندرانی» از روحانیون پیشکسوت جهاد و مقاومت استان گلستان تجلیل گردید.

الوند متذکر شد: در این مراسم از پوستر دومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی رونمایی شد که در اسفند ماه سال 1400 برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها