تحلیلگر سیاسی عراقی:

هدف از افزایش تعداد نیرو‌های «ناتو» اشغال عراق است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی ضمن انتقاد شدید از تصمیم افزایش تعداد نیرو‌های نظامی «ناتو» در این کشور، گفت: هدف اصلی از این اقدام اشغال عراق است.
کد خبر: ۴۴۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 22February 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات نیوز، «عباس العرداوی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی، بار دیگر از تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افزایش شمار نیرو‌های نظامی خود در خاک عراق به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: هدف اصلی و اساسی ناتو از افزایش تعداد نیرو‌های نظامی خود در عراق، اشغال این کشور است. العرداوی پیشتر هم از تصمیم سازمان ناتو در این زمینه انتقاد کرده بود.

در همین ارتباط، وی تأکید کرده بود: اعلام ناتو مبنی بر تصمیم آن برای افزایش ۸ برابری نیرو‌های نظامی خود در خاک عراق یک اشغالگری محسوب می‌شود. در واقع، نیرو‌های ناتو همان نیرو‌های آمریکایی هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق همچنین یادآور شد: بر این اساس، کاملاً واضح است که افزایش نیرو‌های ناتو در عراق بازی جدید واشنگتن در این کشور است. واشنگتن تصمیم گرفته است از مسیر دیگری مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه را دور بزند.

العرداوی در ادامه تصریح کرد: همزمان با اعلام کاهش نیرو‌های نظامی آمریکا در عراق شاهد آن هستیم که ناتو از افزایش ۸ برابری نیرو‌های خود در این کشور خبر داده است. این مسأله ثابت می‌کند که آمریکایی‌ها به دنبال نوعی اشغالگری جدید در عراق هستند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها