زندگی‌نامه شهید «اسماعیل چوپانی»؛

از عشق به فوتبال تا شهادت در راه اسلام

«اسماعیل چوپانی» با آغاز جنگ تحمیلی ورزش مورد علاقه خود را رها و برای دفاع از خاک کشورش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت، در 11 مهرماه 1361 در سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ - 22February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اسماعیل چوپانی» در 8 خردادماه 1340 در شهرستان مرند متولد شد. وی که علاقه‌مند به ورزش فوتبال بود با آغاز جنگ تحمیلی ورزش مورد علاقه خود را رها و برای دفاع از خاک کشورش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت، در 11 مهرماه 1361 در سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اسماعیل چوپانی» در 8 خردادماه 1340 در شهرستان مرند متولد شد. همزمان با بارش نخستین قطرات علم و دانش بر کشتزار تشنه وجودش با ورود به دبستان، تابش خورشید همیشه فروزان قرآن مجید نیز جانش را گرما بخشید.

او از همان دوران کودکی با کلام وحی آشنا شد و در نوجوانی نیز با آن مانوس بود. همیشه جلسات قرآنی محله را با تلاوت زیبای خود منور کرده و مخاطبان را به وجد می‌آورد. او در کنار تحصیل، به کار کشاورزی نیز می‌پرداخت و همواره یار و یاور صمیمی پدرش در امر عبادی بود.

اسماعیل به ورزش علاقه‌مند بود. در کودکی و نوجوانی فوتبال بازی می‌کرد و در تیم فوتبال مرند حضور داشت. از روحیات ورزشی خوبی برخوردار بود و در بین جوانان، به ویژه در مسابقات ورزشی از اخلاق و منش زبان‌زدی برخوردار بود.

شهید چوپانی در سال 1359 ازدواج کرد و ثمره آن یک فرزند پسر بود. در سال 1360 برای ادای دین به وطن، عازم خدمت مقدس سربازی شد و دوره آموزش را با موفقیت طی کرده و سردوشی گرفت.

در همان سال به صورت داوطلب به جبهه‌های نور علیه ظلمت می‌شتافت و در مسیر پیروزی از حسین بن علی(ع) در مقابل دشمنان اسلام مجاهدت‌های فراوانی نمود و در 11 مهرماه 1361 در سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها