ابراهیم زاهدی مطلق مطرح کرد؛

نسل تازه ادبیات داستانی ایران، قصه‌های اصیل پرورش می‌دهد

سرگروه بخش رمان بزرگ‌سال جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور گفت: نسل تازه ادبیات داستانی ایران، قصه‌ها و نجوا‌های اصیل خودش را می‌کارد و پرورش می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ - 22February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، پس از پایان مراحل بررسی و مشخص شدن برگزیدگان رمان بخش بزرگ‌سال جایزه شهید غنی‌پور سال ۹۹، ابراهیم زاهدی مطلق، سرگروه این بخش در گفت‌وگویی با دبیرخانه دائمی این جشنواره، با بیان این نکته که «نسل تازه ادبیات داستانی ایران، قصه‌ها و نجوا‌های اصیل خودش را می‌کارد و پرورش می‌دهد» در خصوص کتاب‌های انتخاب‌شده در این گروه توضیحاتی ارائه کرد.

زاهدی مطلق با بیان‌اینکه تعداد ۹۰۰ کتاب که گفته می‌شد رمان باشند، در ابتدا شناسایی شد، اظهار داشت: جدا کردن رمان‌ها از غیر رمان اولین مرحله از کار بود و سپس جدا کردن رمان‌هایی که می‌توانست در داوری‌های جشنواره حبیب حائز رتبه باشد.

وی افزود: مرحله بعدی، ارجاع کتاب‌ها از سوی دبیرخانه به داوران بود که شامل ۳۵ تعداد رمان می‌شد. پس از مطالعه آثار و دریافت نظرات داوران محترم، رمان‌های انتخاب‌شده به‌عنوان نامزد نهایی معرفی جایزه کتاب سال ۹۹ حبیب مشخص و در مرحله بعد برگزیدگان نهایی معرفی شدند.

گفتنی است آقایان: ابراهیم زاهدی مطلق، ‏گلعلی بابایی، مصطفی خرامان، مهرداد غفارزاده و محمدعلی قربانی اعضای هیئت‌داوران این بخش از بیستمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور بوده‌اند.

ضمناً مراسم پایانی جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور که همه‌ساله در یکی از روز‌های دوشنبه اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جوادالائمه (ع) برگزار می‌شد، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ به صورت مجازی برگزار و نتایج آن به صورت زنده از سایت اطلاع‌رسانی جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار