مادر شهید «میر صابر اوجاقی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

فرزندم خدمت به دین را در لباس روحانیت دوست داشت

مادر شهید «میر صابر اوجاقی» گفت: از کودکی به روحانی شدن علاقه‌مند بود و خدمت به دین را در لباس روحانیت دوست داشت.
کد خبر: ۴۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 22February 2021

مادر شهید «میر صابر اوجاقی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، درخصوص خصوصیات فرزند شهیدش، اظهار داشت: خداوند 9 فرزند صالح به من عنایت کرده است که سید صابر گل سرسبد بچه‌هایم بود. صابر با نماز، روزه و تلاوت قرآن مانوس بود و بیشتر اوقات ذکر صلوات را زمزمه می‌کرد.

وی افزود: از کودکی به روحانی شدن علاقه‌مند بود و خدمت به دین را در لباس روحانیت دوست داشت. صابر آموزش و تلاوت قرآن را نزد پدرش آموخت و پس از اتمام دوره ابتدایی و راهنمایی برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه مرند مهاجرت کرد.

مادر شهید اوجاقی با بیان اینکه پسرم به امورات کشاورزی می‌پرداخت، گفت: صابر همه را دوست داشت و به همه اهالی روستا خوبی می‌کرد. هیچ وقت راضی به اذیت دیگران نبود و کلمه‌ای ناراحت کننده از او نشنیدم.

وی تصریح کرد: خیلی اصرار کرد تا دامادش کنم ولی نپذیرفت و گفت تا درس طلبگی را تمام نکنم ازدواج نخواهم کرد.

مادر شهید «صابر اوجاقی» در پایان خاطرنشان ساخت: پسرم را در خواب می‌بینم و خوشحال می‌شوم. در خواب سوال می‌کنم کجایی؟ با شادی جواب می‌دهد من در کربلا هستم! شبی در خواب دیدم که صابر از آسمان با اسبی که بال و پر داشت به زمین آمد. گفت مامان آرزو داشتی که من را اینطور ببینی الان نگاهم کن و نارحت مباش.

گفتنی است؛ شهید «میر صابر اوجاقی» در 10 اسفندماه 1343 در شهرستان جلفا متولد و در تاریخ 13 خردادماه 1365 در پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها