چهل‌سالگی سرو/ شهید «هدایت عابدی فیروزجائی»؛

خدا را فراموش نکنید/ دین خود را به دنیا نفروشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «هدایت عابدی فیروزجائی» آمده است: سفارش من به شما این است که خدا را فراموش نکنید. دین خود را به دنیا نفروشید. گول شیطان را نخورید و در این لجن‌زار دنیا فرو نروید.
کد خبر: ۴۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 22February 2021

خدا را فراموش نکنید/ دین خود را به دنیا نفروشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «هدایت عابدی فیروزجائی» وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «هدایت عابدی فیروزجائی» فرزند «علی اکبر» دوم تیر ۱۳۱۱ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۴ اسفند ۱۳۶۲ در منطقع عملیاتی دهلران به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

آنانیکه در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندارید بلکه آنان زنده‌اند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.

سلام بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی سلام بر همه پیروان دین حق سلام بر جمیع براردان حزب الله و سلام بر همه برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که واقعاً از صبر و محبت‌شان من خجالت می‌کشیدم.‌ ای آفرین بر شما یاوران دین و قرآن و یاور امام امت.

سلام بر فرزندان عزیزم، اگر بخواهید ناراحت باشید از شما ناراضی نیستم و من می‌خواهم شاد باشید ان‌شاءالله که هستید در حقیقت دلتان بخدا باشد ان‌شاء‌الله که هست.

فرزندان عزیز، این را بدانید که خداوند انسانی را خلق نکرد که پیرو هوا و هوس باشد. بلکه خداوند انسان را خلق کرد تا او را بپرستند و او را ستایش کنند. خداوند در این دنیا بندگان خود را امتحان می‌کند. اینطور نیست که برای انسان هم در دنیا و هم در آخرت آسایش و بهشت باشد بلکه باید بدانید که در این دنیا درد و رنج و گرفتاریست. اما درد و رنج برای مسلمان نعمت است پس بنابراین مسلمان نباید این چیز‌ها را رنج بداند.

فرزندانم شما فکر کنید که امام حسین (ع) برای چه شهید شد و از تمام زندگی و اهل و اطفال خود گذشت و به اسیری داد .حال خیال نکنید که ما استغرالله در حد او هستیم. ما گرد زیر پای آن حضرت نیستیم. فقط از خدا می‌خواهم که حداقل آتش جهنم را بر ما مناسب گرداند ان‌شاءالله.

فرزندان عزیز و نور چشمان من و ‌ای همسرم، اگر من در این راه کشته شده‌ام برای من گریه و ناله نکنید. من می‌خواهم که شما شاد باشید و راهم را ادامه دهید فرزندان و همسرم، سفارش من به شما این است که خدا را فراموش نکنید. دین خود را به دنیا نفروشید. گول شیطان را نخورید و در این لجن‌زار دنیا فرو نروید.

راستی دنیائی که برای پیغمبر آن و امامان وفا نداشت و رنج‌هائی که بر آنان وارد آمد برای ما هم بدانید که هیچ وفائی ندارد. نصیحت من به شما این است که از خدا بخواهید به شما صبر و استقامت دهد و بدانید که راحتی یا ناراحتی دنیا در مقابل راحتی با ناراحتی‌های قبر و قیامت چیزی نیست. این را دانسته باشید که مؤمنان در دنیا رنج و زحمت هستند گرچه ما مؤمن نیستیم، چون که رنج و زحمت نکشیدیم. شما که زحمت‌ها و رنج‌های فراوانی را متحمل شدید کاری نکنید که خدای نخواسته زحمات شما از بین برود. روایت پیامبر اکرم (ص) فرمود کسی که اگر یک سبحان الله بگوید یک درخت در بهشت برای او در نظر می‌گیرد. یکی از اصحاب گفت حال که این است پس مادر بهشت درخت‌های بسیاری داریم آن حضرت فرمود احتیاط کن آتشی نفرستی که همه آن‌ها را بسوزاند امیدوارم که خداوند به شما صبر و استقامت دهد و مقاوم و صابر باشید.

فرزندان عزیزم و ‌ای همسرم، سفارش دیگر من به شما این است که از جان و دل پیروی به قانون اسلامی کنید و از این نعمت خدائی قدردانی کنید مانند آن مردمی نباشیم که امیرمؤمنان هر چه به آن‌ها نصیحت می‌کردند. گوش نکردند و عاقبت گرفتار ظالمی شدند. سلامتی همه شما را از درگاه خدای بزرگ خواهانم انشاء الله که سلامت بوده باشید.

خدایا! خدایا! دشمنان دین و قرآن نابودشان بگردان.

آمین یا رب العالمین

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار