روزنامه فرانسوی گزارش داد؛

تداوم صادرات تسلیحات فرانسه به عربستان/ نقض حقوق بشر توسط پاریس

یک روزنامه فرانسوی با اشاره به تداوم صادرات تسلیحات فرانسه به عربستان سعودی و بکارگیری این تسلیحات در جنگ یمن، نوشت: فرانسه در نقض حقوق بشر در یمن، شریکِ سعودی است.
کد خبر: ۴۴۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 22February 2021

تداوم صادرات تسلیحات فرانسه به عربستان/ نقض حقوق بشر توسط پاریسبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه فرانسوی «لمونته»، جنگ علیه یمن در حالی ادامه دارد که برخی کشور‌ها هنوز به حمایت‌های تسلیحاتی خود از ریاض ادامه می‌دهند. در این میان، فرانسه به حمایت‌های کُشنده خود از عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، روزنامه فرانسوی مذکور تأکید کرده: در حال حاضر پاریس چشم خود را به روی فراخوان‌ها برای پایان جنگ یمن بسته است و به حمایت‌های نظامی از ریاض ادامه می‌دهد. این درحالی است که همگان خواستار پایان همکاری نظامی پاریس با عربستان سعودی هستند.

این روزنامه در مطلب خود همچنین ذکر کرده: جنگ یمن باید متوقف شود چرا که طبق آخرین گزارش‌ها موجب بروز یک فاجعه انسانی و استراتژیک در این کشور شده است. درحالی که برخی کشور‌ها حمایت‌های تسلیحاتی خود از عربستان را متوقف کرده اند، اما پاریس همچنان بر تداوم این حمایت‌ها اصرار می‌ورزد.

روزنامه فرانسوی لمونته در ادامه یادآور شده: فروش تسلیحات از سوی فرانسه به عربستان سعودی هنوز متوقف نشده است؛ تسلیحاتی که توسط ریاض در جنگ یمن به کار گرفته می‌شوند. پیش از این نیز ایتالیا صادرات تسلیحات خود به امارات و عربستان را متوقف کرده بود.

در ادامه گزارش روزنامه مذکور آمده: علیرغم اینکه شرکت‌های اسلحه سازی فرانسه صادرات تسلیحات خود به عربستان سعودی را در ملأ عام ادامه می‌دهند، دولت پاریس سکوت سنگینی را در قبال این اقدام در پیش گرفته است. از همین روی، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که فرانسه در نقض حقوق بشر در یمن، شریک است.

این روزنامه همچنین در مطلب خود عنوان کرده: نهاد‌های غیر دولتی نقض حقوق بشر در یمن را گزارش کرده اند. این نهاد‌ها اعلام کرده اند که گزارش‌های سازمان ملل مبنی بر ارتکاب جنایت‌های جنگیِ محتمل در یمن را به طور کامل مطالعه کرده اند. با تمامی این‌ها فرانسه در قبال صادرات تسلیحات به عربستان سکوت پیشه کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار