مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله:

برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است

حجت‌ الاسلام «ماشاالله عبدی» گفت: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در مهر ماه سال ۹۸ منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم و جامعه داشت و احیاگر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و ایثار در جامعه بود.
کد خبر: ۴۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ - 22February 2021

برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی احیاگر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و ایثار در جامعه بود

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله در دیدار با حجت‌ الاسلام حمیدرضا محمدیاری رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار داشت: مسئله حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جدای از اینکه یک مسئله بسیار با اهمیت و ضروری برای نسل آینده است یک کار مقدس و حیاتی محسوب می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس به اندازه سال‌ها حرف برای گفتن دارد و امروز باید به مسائلی که کمتر پرداخته شده و مغفول مانده بیشتر توجه شود که یکی از آن‌ها نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس است.

حجت‌ الاسلام عبدی اظهار کرد: امروز فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و شهدایی همچون شهید سلیمانی به خوبی نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس را بیان کردند و این نشان از این دارد که خود آنها این نقش اثرگذار را به وضوح دیده اند و لذا باید به تبیین آن اهمیت داد.

وی با بیان اینکه وجود شهدای روحانی در انقلاب اسلامی افتخار بزرگ جامعه روحانیت است، افزود: روحانیت با تاسی از اهل بیت(ع) همواره در طول این چهل و دو سال در میدان بوده و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است.

حجت‌ الاسلام عبدی با اشاره به اینکه افرادی که امروز در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فعالیت می کنند با توجه به اهمیتی که این کار برای نسل آینده دارد در واقع کارشان جهاد فی سبیل الله است،گفت:روز به روز باید این کار را توسعه دهند و با قوت آن را دنبال کنند و امروز جایگاه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کشور جایگاه قابل قبولی است و همه باید برای جهانی کردن فرهنگ دفاع مقدس ، فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها به کار گیری کنیم.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۱ شهریور سال جاری،بیان کرد: این دیدار ابعاد دیگری از کار در حوزه دفاع مقدس را برای همه باز کرد و باید به بیاناتی که معظم له در این روز مهم داشتند بیش از گذشته توجه شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله  با تأکید بر اینکه دفاع مقدس و مولفه مهم شهدا و رزمندگان همچون گنج گران بهایی هستند که می توان برای دویست سال آینده برداشت های محتوایی از آنها داشت و استفاده و استخراج کنند و نسل های آینده بتوانند از آن بهره برداری کنند،افزود: شهدای مدافع حرم تربیت شدگان فرهنگ دفاع مقدس هستند و این ها علیرغم اینکه مقطع جنگ هشت ساله را ندیدند اما در رفتار جهادی، انقلابی، ازخودگذشتگی و ایثار پیشتاز هستند و این نشان از کارآمدی فرهنگ دفاع مقدس دارد.

وی بیان کرد: دفاع مقدس برای همه نسل ها قابل استفاده است و لذا باید هنر این را داشته باشیم که از این گنج گران بها به خوبی استفاده کنیم و خوشبختانه امروز در نسل جدید علاقمندی خوبی به فرهنگ دفاع مقدس دیده می شود و باید آن را به خوبی هدایت کرد.

حجت‌ الاسلام عبدی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در مهر ماه سال ۹۸ بیان کرد: کنگره شهدای استان منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم و جامعه داشت و احیاگر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و ایثار در جامعه بود.

وی خاطر نشان کرد: بیانات راهبردی و کلیدی مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد کنگره شهدای استان نقشه راه برای ادامه فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی است و خوشبختانه بعد از برگزاری اجلاسیه نهایی کار کنگره متوقف نشده و با قوت ادامه خواهد داشت چراکه مطالبه مهم مقام معظم رهبری ادامه با قوت کارها بود و باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام./ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار