تصاویر/ پاسدار شهید جعفر جنگروی (۲)

شهید جعفر جنگروی در سال ۱۳۳۳ در فریدن اصفهان در خانواده‌ای با تقوا و متعهد چشم به جهان گشود و نهایتا در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو در روز ۲۷ بهمن ۱۳۶۴ در سن ۳۱ سالگی بر اثر اصابت ترکش، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. برادران ایشان؛ شهید علی و شهید مسعود جنگروی نیز به فیض شهادت نائل آمده اند.
کد خبر: ۴۴۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ - 24February 2021

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، شهید جعفر جنگروی در سال ۱۳۳۳ در فریدن اصفهان در خانواده‌ای با تقوا و متعهد چشم به جهان گشود. به خاطر مشکلاتی که برایش پیش آمد، نتوانست به موقع به مدرسه برود. شناسنامه‌اش مفقود شده بود و مدرسه از ثبت نام او سر باز می‌زد. او که از تحصیل در دوره روزانه مأیوس شده بود، پس از دریافت شناسنامه المثنی که چند سال بزرگتر از سن واقعی اش بود، برای تحصیل به دوره شبانه روی ‌آورد. روزها به کار خیّاطی مشغول بود و شبها به درس خواندن و تحصیل می‌پرداخت.

از سنین نوجوانی، به ورزش کشتی علاقمند شد و با پشتکار تمام، مقام نایب قهرمانی این رشته را در تهران کسب کرد و به مدال نقره دست‌یافت. وی از اوایل سال ۱۳۵۸ به عضویت رسمی سپاه پاسداران در‌آمد و دوره آموزشی خود را در پادگان ولی عصر (عج) ‌گذراند. در خرداد ماه ۱۳۵۸، به دنبال شروع غائله خلق عرب در خوزستان، همراه تعدادی راهی خوزستان شد.

جنگروی، با اشتیاق فراوان در عملیّات والفجر ۸ شرکت کرده و اوج حماسه و ایثار خود را در این عملیّات حماسی، به نمایش ‌گذارد و سهم بسزایی در آماده سازی نیرو و شناسایی منطقه و طراحی عملیّات ایفا کرد.

جعفر جنگروی، پس از ماهها مجاهدت و ایثارگری، در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو در روز ۲۷ بهمن ۱۳۶۴ در سن ۳۱ سالگی بر اثر اصابت ترکش، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

برادران ایشان؛ شهید علی و شهید مسعود جنگروی نیز به فیض شهادت نائل آمده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها